Pretty Eyed Baby - Dizzy Gillespie

You’re so heavenly
You look good to me
Baby can’t you see
I’m in love with you.

Process negaidīti apstājās, jo izrādās, ka pēdējie pārdesmit albumi ir veltīti bigbendam un džeza vokālistiem – Ficdžeraldai, Holidejai un tml. Man tas viss patīk, bet kaut kā nespēju šobrīd no bebop un cool atkal ātri pārslēgties atpakaļ uz 30-tajiem ar visu to JTM. Kādu dienu varēšu, bet patlaban esmu uz kaut kāda cita viļņa.

Ko lai saku par 50-tajiem? Tam laikam apbrīnojami nobriedusi mūzika. Agrāk man likās, ka tad bez boogie-woogie, bigbenda un visādiem sinatrām un krosbijiem nekā tāda nebija, bet te uzreiz tik daudz lietu, ka grūti pat izvēlēties. Nesen satiku Aināru, kurš teica, ka īstais džeza ceļojums viņam sākas 60-tajos. Es gandrīz gribētu viņu pārliecināt iegremdēties arī 50-tajos. Baigais kaifs, daudz smalku un interesantu lietu – tipiski labais.

Ar šo es uzskatu, ka džeza pamatskolu esmu pabeidzis. Gribētos atrast vēl līdzīgu džeza antaloģiju, kas mani izvadītu cauri arī 60-tajiem. Pašas labākās lietas pasaulē, zināms, ir no 50-tajiem – es pats arī tad esmu dzimis. Tomēr gribētos tāpat kāda vadībā vēl drusku paieties uz priekšu. Tad varbūt es būtu jau sabriedis neatkarīgām studijām.

  1. Paul Quinichette (1951-1953)
Godīgs saksofons. Liekas, ka Pols startē vairāk tādā kā fona mūzikas kategorijā. Tomēr tādiem vieglākiem prātiem kā es, tas ir pat baigi ok.
Dziesmas: Cross Fire; No Time; Samie; Birdland Jump.

  1. Art Pepper (1950-1954)
Stipri līdzīgs iepriekšējam. Interesanti brīži, kad tauri spēlē solo. Iepriekšējam bija labāks pianists, kas brīžam spēlēja arī el. Ērģeles – kā nekā jau 50-tie gadi sētā! Arts toties ir gaisīgāks, vieglāks.
Dziesmas: Brown Gold; Art's Oregano.

  1. Shorty Rogers (1951-1956)
Arī tāds viegls un patīkams. Gluži negaidot spēlē veco, labo Twelfth Street Rag. Forši!
Dziesmas: Blues Way Up There; Moten Swing; Twelfth Street Rag.

  1. Horace Silver (1952)
Rojālists. Viņam džezs nez kāpēc sanāk tāds skarbs. Pat Prelude to a Kiss skan bezmaz kā Liktens’ klauvē pie durvīm.
Dziesmas: Ecaroh; Prelude to a Kiss.

  1. Chet Baker (1952-1954)
Trompete. Visumā ok, bet patlaban saksis liekas nesalīdzināmi cool-āks verķis.
Dziesmas: My Old Flamme; My Funny Valentine.

  1. Bud Shank (1953)
Liekas ļoti romantisks. Labi apspēlē latīņu motīvus.
Dziesmas: Speak Low; Amor flamenco; Baa-Too-Kee.

  1. Clifford Brown (1953)
Izskatās, ka ’53 gads džezā ir bijis īpašs. Klaiforda trompete liekas tipiski cool.
Dziesmas: Brownie Eyes; Easy Living.

  1. Charlie Parker (1949-1954)
Klasika, ko tur piebilst.
Dziesmas: K.C. Blues; Chi Chi; Love for Sale.

  1. Barney Kessel (1952-1954)
Džeza ģitāra – izklausās intriģējoši. Izrādās, ka tiešām tipiski labais.
Dziesmas: Night and Day; Long Ago and Far Away; 'S Wonderful; I Got Rhythm; Salute to Charlie Christian.

  1. Lou Donaldson (1952-1954)
Foršs saksofons. Viegli un nepiespiesti.
Dziesmas: The Best Things in Life Are Free; Blues.

  1. Art Farmer (1953-1956)
Trompete – skan dievīgi, kad tā ir sagurusi. Es, laikam, esmu bezcerīgi vecs – man džezs patīk lēns un mierīgs. Satraukti ritmi tikai kaitina. Tie liekas histēriski. Artam ir vienkārši pasakaini lēnie gabali.
Dziesmas: Evening in Paris; When Your Lover Has Gone.

  1. Tal Farlow (1952-1955)
Octopus garden? Vienkārši brīnišķīga ģitāra. Apskaužama veiklība mijas ar pasakainiem sapņiem. Nekad nebūtu domājis, ka džezā ģitāra var būt tik nozīmīga.
Dziesmas: Strike Up the Band; Skylark; Autumn in New York.

  1. Charles Mingus (1954)
Basists. Vēl dīvaināk. Priekš manis šāda mūzika liekas nedaudz par sarežģīta.
Dziesmas: Spur of the Moment.

  1. Dizzy Gillespie (1953-1954)
Tas ir tik negaidīti, kad onkulītis pēkšņi sāk dziedāt – un skan tik forši.
Dziesmas: Pretty Eyed Baby; It's the Talk of the Town; Sometimes I'm Happy.

  1. Phil Woods (1954-1955)
Brīžam velk uz tādu crazy pasauli, kas man asociējas ar murgainu miegu. Gribas kaut ko vienkāršāku – manā dzīvē haosa jau tā pietiek – nav nekādas vajadzības vēl to meklēt mūzikā.
Dziesmas: Stella By Starlight; Falling in Love All Over Again.

  1. Jackie McLean and Donald Byrd (1955)
Brīnišķīgi. Gabali ir vienlaicīgi gan vienkārši, gan sarežģīti. Skan viegli, paliek prātā ilgi.
Dziesmas: It's You or No One; Blue Doll; Lover Man.

  1. The Jazz Messengers (1955)
Līmenī.
Dziesmas: Yesterdays; I Waited for You.



Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

Līdakas

Gavēnis

Ogriņš