Happiness is a Warm Gun – The Beatles

Happiness is a warm, yes it is...
Gun!
Well don't ya know that happiness is a warm gun, momma? (yeah)

Cilvēks esot radīts laimei? Smieklīgi! Ja tas tā būtu, tad mēs par laimi vien runātu. Dabā viss ir pavisam savādāk. Ne jau par velti, brūķējot dažādas kompilācijas, es atkal un atkal atgriežos pie skumjām un smeldzīgām melodijām. To vienkārši ir simtām reižu vairāk kā dzīvespriecīgo un jautro. Tomēr – cik tad var dzīvot blūzā – gribās kaut vai gabaliņu Saules. Tāpēc nolemju – uztaisīšu kādu optimistisku izlasīti. Vispār es jau agrāk biju neskaitāmas reizes pūlējies kaut ko tādu piedzemdināt, bet vienmēr nesekmīgi.

Tāpēc nolemju, ka spēlēšu bez noteikumiem – varu ņemt no jebkuriem albumiem, izlasēm – vienalga ko un kā. Ka tikai sanāk kaut kas saulains un priecīgs. Tas tiešām ir titānisks darbs ātrumā izskriet cauri saviem „kraukļa krājumiem”, lai savāktu šai tēmai atbilstošas dziesmas. Kad esu galā, redzu, ka kvalificējušās ir kādas 100 dziesmiņas vajadzīgo 20-23 vietā. Klausos. Rādās, ka ir ļoti grūti sasniegt mērķi, ja tas nav precīzi definēts. Laimes sajūtas mēdz būt dažādas. Viena ir tā, kad asinis tev strauji riņķo, pasaule smaida, un vispār She loves you, yeah, yeah, yeah. Pavisam citāda ir veca vīra laime, kad tu pēc trakiem un ārprātīgiem piedzīvojumiem sildies saulītē un priecājies nevis par to, kas ar tevi ir noticis, bet gan kādas nelaimes tev ir gājušas secen – kaut arī varēja gadīties visādi. Īsāk sakot, kāds ir „sausais atlikums”, kas parasti ir visai pieticīgs. Tu vienkārši priecājies, ka esi palicis vēl plusos.

Mjā, vienā to visu neapvienot. Nolemju veidot izlasīti „Veca vīra laime” – grūti izprotamu iemeslu dēļ tā man liekas tuvāka. Atlasu gabalus, un visu laiku sev pārprasu – vai tikai šis nav jau blūzs vai pēc noskaņas tam pielīdzināms. Gabalus, kā jau teicu, drīkstu izmantot visus, bet kaut kā ar mugurējo nervu kautrējos ņemt tos, kuri relatīvi nesen ir jau tikuši kaut kam atlasīti. Jā, šī laime man ir sanākuse tāda rūgtena, tā teikt – ar garoziņu. Tomēr, klausoties to atkal un atkal, es jūtos labi, un tas ir svarīgākais. Vienu mirkli es šausmās iedomājos, kādi tikai gabali tur nav satikušies – Bumbieres „Ķiršu lietus”, Trenē „Dzejnieka dvēsele”, Freda Nīla „Saldais kokaīns”... Kaut kāds sviests! Jāsecina, ka es jau esmu sasniedzis līmeni, kad ir jāved uz Tvaika ielu, t.i., ja tas izpaužas agresīvi. Tā kā es tikai arvien dziļāk grimstu melanholijā, šis laikam nav gluži tas gadījums. Eh, nav ko sapūlēt smadzeni – no sevis tāpat neaizbēgsi. Rezultāts ir Happiness is a Warm Gun Vol.2., jo, darinot šo savārstījumu, nolemju, ka būs arī Vol.1. – kurā mazāk būs vecuma marasma, bet vairāk jaunības trakuma.

  1. Cloudy – Simon & Garfunkel
  2. Ripple – Greatful Dead
  3. Sunday Morning – Velvet Underground
  4. Healing Day – Bill Fay
  5. Kirsu Lietus – Nora Bumbiere
  6. L'âme des poètes – Charles Trenet
  7. Basin Street Blues – Mills Brothers
  8. Es Esmu Bagats – Menuets
  9. Tonight Will Be Fine – Leonard Cohen
  10. Sweet Cocaine – Fred Neil
  11. Here Comes The Sun – Nina Simone
  12. Skinny Love – Bon Iver
  13. Ruby don´t take your love to town – Kenny Rogers
  14. Flowers On The Wall – Statler Brothers
  15. Shape I'm In – Johnny Restivo
  16. Vanjka – Ņikitini
  17. Boatman Dance – Elisabeth Cotten
  18. Singin' In The Rain – John Martyn
  19. Phantasmagoria In Two – Tim Buckley
  20. Let's Get Lost – Elliott Smith
  21. Rejoicing in the hands – Devendra Banhart
  22. Ram On – Paul McCartney
  23. Foma – DDT
  24. Paris La Nuit – Mano Negra 

Nuja, jau darinot kaut ko tik sērīgu kā „Veca vīra laime”, man ienāca prātā, ka vajadzētu tomēr parādīt arī medaļas spožo pusi – gluži līķis jau arī es vēl neesu. Bet, ja tomēr esmu, tad, mazākais, vēl kādu laiciņu dažkārt domāšu kategorijās „Spļauj griestos svilpodams”.

Nezinādams ar ko lai iesāk, ņemu to pašu She loves you, yeah, yeah, yeah. Pēc tam nāk visi gabali, kuri iemieso mūsu himnas vārdus „laimē diet”. Cita starpā, nesen te Tīmeklī bija diskusija, vai mūsu himna nebūtu jānomaina uz kaut ko saprotamāku – tātad traģiskāku un vairāk atbilstošu latvieša, allaž noskumuša indivīda, mentalitātei. Mani toreiz satrauca fakts, ka krietna daļu tautiešu ne tikai nekad nav no laimes dejojuši, bet viņi pat nespēj iedomāties šādu dvēseles stāvokli. Kā tas var būt! Bērnībā es nereti viens pats metos šeikot spoguļa priekšā, kad atskanēja kaut kas īsteni lustīgs, piemēram, At The Hop. Bet, ja es tobrīd nebiju savārījis kādus īpašus sūdus, tad pie tādas mūzikas laimē diet es biju gatavs, neatejot no kases. Nu, un ja tas viss gāja komplektā ar jau iepriekš minēto She loves you, yeah, yeah, yeah, es vispār nesaprotu, kā cilvēks spēj nosēdēt mierā.

Jā, šādu izlasīti darināt ir krietni vieglāk, bet kompilācija, protams, ir krietni vien muļķīgāka un bērnišķīgāka. Nu, bet lai! Manā vecumā būt bērna prātā ir tikai normāli, un, ja jūs zinātu, kāds tas ir kaifs!

Happiness is a Warm Gun Vol.1
  1. All My Loving – The Beatles
  2. At The Hop – Danny and The Juniors
  3. 12th Street Rag – Lionel Hampton
  4. I'm a Believer – The Monkees
  5. Flowers Never Bend with the Rainfall – Simon & Garfunkel
  6. Crocodile Rock – Elton John
  7. I Want You – Bob Dylan
  8. Yellow River – Christie
  9. Let's Spend The Night Together – The Rolling Stones
  10. Chattanoogie Shoe Shine Boy – Red Foley
  11. Devushka s veslom – Akvarium
  12. Don't Stop Me Now – Queen
  13. It came out on the sky – CCR
  14. Surfin' U.S.A. – Beach Boys
  15. In The Sumertime – Mungo Jerry
  16. Longer Boats – Cat Stevens
  17. Monolith – T.Rex
  18. Jersey Girl – Tom Waits



Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

Līdakas

Gavēnis

Ogriņš