1973

Если вы спокойны, а вокруг вас в панике с криками бегают люди, возможно, вы ни хрена не поняли...

Es biju dzīvojis pārliecībā, ka 1973. ir bezmaz vai ražīgākais gads mūzikā, bet 1001 šo manu pārliecību ir iedragājuši. Patiesi, bez Dark Side un Band on the Run un vēl kāda it kā nekas tāds nav noticis. Protams, var jau iebilst, ka Dark Side nav tev nekāds suņa loceklis, bet gan visu laiku izcilākais albums (mazākais komerciāli), tomēr tikai tā vien 1973 īpaši izcelt nav jēgas.

Sāku štukot. Vai tad Cepelīniem 1973. nebija Houses of Holy? Tas taču ir tipiski labais!  Arī Queen pirmais albums priekš manis liekas vismaz pieminēšanas vērts. Eltons bez Yellow Brick taču vēl izlaida Don't Shoot Me I'm Only The Piano Player – kur bija tādi mīļumi kā Daniel un Crocodile Rock. Pēdējais ir mans visu laiku mīļākais Eltona gabals. Bija jau vēl visādi progroka albumi – ELP un vēl kāds tur. Es gan pats par tiem baigi nefanoju, bet apzināšanas vērti tie ir.

Tomēr īstais iemesls tam, ka 1973. priekš manis ir visu gadu gads, acīmredzot, slēpjas manā bērnības sentimentā un vecuma marasmā. Pēc ievada, droši vien var apjaust, ka runa ies par Belly Up! Es ar Huku iepazinos tajā gadā, un vēl tagad, kad atskan Acapulco Goldie es vienmēr izkūstu kā tāds sūds uz šķipeles. Bija jau arī tur citas lietas kā You Ain't Got The Right un vēl viens otrs – patiesībā man tur patīk viss.

Nazareth izlaida Razamanaz, kas man bērnībā lieliski gāja iekšā, un arī tagad es labprāt noklausos pa kādam gabalam no tā diska. Vigilante Man ir klase pate par sevi, bet kur tad vēl zāģa gabals Woke Up This Morning! To klausoties uzreiz gribas nokliegties: „Baigais zāģis! Pie dirsas mazi ratiņi!” (vai ragaviņas – atkarībā no sezonas). Manā tīņa vecuma  dzerstīšanās periodā tas bija neparasti populārs sauklis.

Es biju dzīvojis ar pārliecību, ka 1973. iznāca nemirstīgais Slade Alive! – diemžēl missed again – ja paskatāmies vēstures anusā, t.i anālēs, redzam, ka tajā gadā iznāca The Sladest. Nu, jebkurā gadījienā – Slade bija uz viļņa tajā laikā. Vēl ap to laiku iznāca kādi tur Suzi Quatro gabali – disku gan neatceros, bet uz tīņiem tas viss atstāja iespaidu.

Vēl bērnībā klausījāmies tādus – es nebaidos šā vārda – sūdus kā Geordie. 1973 viņi atzīmējās ar Hope You Like It, un, ja jau reiz esam sākuši par to runāt, kaut kad ap to laiku parādījās Sweet ar savu Balroom Blitz, kas bija katras kārtīgas iedzeršanas mandatory.

T.Rex Tanx bija vairāk populārs nosaukuma kā tā satura dēļ tajos laikos. Protams, arī tajā ir pa kādai labai lietai, piemēram, Life is Strange. Jā, krati kā gribi – dzīve ir viena dīvaina padarīšana.


0271. Lynyrd Skynyrd - Pronounced Leh-Nerd Skin-Nerd [1973]
Kādreiz es domāju, ka Nopflers dzied Go & play solid rock (patiesībā I'm gonna live on solid rock). Uz mirkli pieņemot, ka taisnība ir tomēr man, tad tas ir tas, ko es padomāju par Lynyrd Skynyrd. Kā atšķirt Solid Rock no Rock Vulgaris? Nezinu. Bābas ar sirdi redzot. Es cenšos to sajust ar pakaļējo nervu (spinnim ņervom čuvstvuju – blondinka!).

0272. Incredible Bongo Band - Bongo Rock [1973]
Nu, var jau arī tā...

0273. David Bowie - Aladdin Sane [1973]
Dīvaini, pēkšņi šis Bovijs liekas gandrīz baudāms.

0274. King Crimson - Larks' Tongues In Aspic [1973]
Man patīk tā klusinātā noskaņa, Book of Saturday – mīļums.

0275. Bob Marley And The Wailers - Catch A Fire [1973]
Neesmu regeja fans, bet šis man patīk. Nedaudz skumji, pieklusināti.

0276. Hawkwind - Space Ritual [1973]
Nomācošs

0277. John Cale - Paris 1919 [1973]
Atsevišķi gabali tīri simpātiski, bet kopumā nevaru teikt, ka fanoju.

0278. Can - Future Days [1973]
Man vajadzēja apdzerties līdz nemaņai, lai pēc tam uz paģirām šo klausoties iebrauktu, bet metode jau nav svarīga – galvenais ir rezultāts, un tas ir pozitīvs. Man patīk.

0279. Lou Reed - Berlin [1973]
Kad viņš ir lakonisks (piemēram, The KidsThe Bed), ir ok, bet visumā ne pārāk.

0280. Genesis - Selling England By The Pound [1973]
Tīri neko – jābrīnās, kāpēc tieši šo no 70-to Genesis diskiem 1001 ir izcēluši.

0281. Marvin Gaye - Let's Get It On [1973]
Stilā.

0282. John Martyn - Solid Air [1973]
Es jau sen to biju pelnījis. Nebiju tādu dzirdējis līdz pat šā gada pavasarim, bet tagad klausos bieži.

0283. Roxy Music - For Your Pleasure [1973]
Jau atkal viņi... Brīžam jau tīri ok, bet šai grupai piemīt kaut kas kaitinošs.

0284. Faust - Faust IV [1973]
Nespēju iebraukt

0285. Herbie Hancock - Head Hunters [1973]
Vai tagad visi tādi būs? Gribas kaut ko trulāku, vieglāk sagremojamu.
Herbie Hancock - Head Hunters ir tīri labs.
Vein Melter arī skan tīri labi. Palieku stulbs?

0286. Mott the Hoople - Mott [1973]
Nav manējie

0287. Mike Oldfield - Tubular Bells [1973]
Katram sevi cienījošam jaunietim šim ir jābūt.

0288. Todd Rundgren - A Wizard, A True Star [1973]
Rock and Roll Pussy skan gandrīz kā Pussy Riot

0289. Elton John  - Goodbye Yellow Brick Road [1973]
Ir tik dīvaini pēc visa šā vājprāta klausīties Candle in the Wind.

0290. Steely Dan - Countdown to Ecstasy [1973]
Apnicīgi

0291. Waylon Jennings - Honky Tonk Heroes [1973]
Kantrī, saprotams, bet titulgabals iet iekšā gluži labi. Tālāk gan pierāda, ka var arī sliktāk

0292. Pink Floyd - Dark Side Of The Moon [1973]
Nu, šajā bēdu ielejā izskatās, ka Trojas Zirgs. Vienmēr apbrīnošu, ka pat galīgi nočakarētā noskaņojumā, šī mūzika spēj visu atkal salikt pa vietām.

0293. Stevie Wonder - Innervisions [1973]
Neesmu šā fans. Tomēr Visions liekas pat baigi ok. Kopumā tomēr nav manējais.

0294. ZZ Top - Tres Hombres [1973]
Kad viņi grabina blūziski, nav nemaz tik slikti. Man gan vienmēr vairāk ir paticis viņu auto, nekā pate mūzika.

0295. Paul McCartney & Wings - Band On The Run [1973]
Classique

0296. The Sensational Alex Harvey Band - Next [1973]
Nekas īpašs

0297. Alice Cooper - Billion Dollar Babies [1973]
Titulgabals ir super – kā jau tas Kūperam ierasts. Schools out man gan patika labāk. Kūperam tas bija zelta periods.

0298. Iggy & The Stooges - Raw Power [1973]
Nepatīk.

0299. The Isley Brothers - 3 + 3 [1973]
Pēc stiliņa ļoti līdzīgs citiem „nēģeriskajiem” albumiem.

0300. New York Dolls - New York Dolls [1973]
Nu, ir tāds drusku barbarisks roks.




Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

Līdakas

Gavēnis

Ogriņš