Creep - Radiohead

But I'm a creep
I'm a weirdo
What the hell am I doing here?

Mūsdienās reti kurš lasa grāmatas. Tīmeklis un ilustrētie žurnāli ir tie avoti, no kuriem mēs smeļamies mums nepieciešamo informāciju. Tā es kaut kādā vietnē nesen kā uzdūros vienam rakstiņam, kurā bija uzskaitītas 8 ģenialitātes pazīmes. Nezinu kāpēc, bet es sāku prātot, vai tās nevar tikt attiecinātas arī uz mani, jo pašā pirmajā, kas uzkrita manai acij, bija teikts, ka ģēniji mēdz būt neparasti noslēgti tipāži. Mjā, bet tāds taču esmu arī es! Man pat raksturojumā, ko saņēmu pēc 8. klases, ir veikts atbilstošs ieraksts, un ar laiku tā lieta, t.i. noslēgtība vai nesabiedriskums, manī ir tikai progresējusi. Moška esu ģeniāls?

Tālāk šajā „pētījumā” ir norādīts, ka ģēnijiem studiju gados seksuālo kontaktu esot par veseliem 45% mazāk kā pārējiem jauniešiem. Jā, nekāds seksuālais maniaks tajos laikos es tiešām nebiju – lai gan šai lietai ir ļoti grūti atrast sakarīgu metriku. Nāk prātā parupjš krievu aņuks, kur kāda sieva apmeklē lekciju par dzimumjautājieniem un uzzina, ka viņas vīram loceklis ir par 2 cm īsāks par vidējo statistisko, un tādejādi 10 laulību gados polučajetsja ņedajob porjadka 2 kilometrov!

Tā ieguvis apstiprinājumus savai iespējamai ģenialitātei, es ar interesi lasu tālāk. Te mani sagaida neliela vilšanās. Izrādās, ka gandrīz visi cilvēki ar paaugstinātu IQ niekojas ar kādām narkotikām, piemēram, amfetamīnu vai ekstazī tabletēm. Jā, es visu mūžu jūtos savā veidā nepilnvērtīgs, jo neesmu pat mēģinājis smēķēt zāli. Varbūt tomēr neesmu ģēnijs?

Vēl neparasti gudri cilvēki ciešot no hroniska bezmiega. Bingo! Jā, tas ir par mani! Es pat šo tekstu bīdu nakts klusumā, nespēdams iemigt. Mana nespēja normāli gulēt gan ir vairāk saistīta ar pārmērīgu alkohola patēriņu, nevis hiperaktivitāti, kā teikts smalkajā rakstā, bet nākamā ģēnija pazīme visu atkal saliek pa vietām – izrādās ģenialitāte un alkoholisms iet roku rokā. Tātad, tik tālu viss ar mani ir kārtībā – visticamāk esmu ģēnijs. Sajuties drošāk savā jaunajā statusā, lasu tālāk. Izrādās, ka atbilstoši pētījuma rezultātiem augsts IQ ir lielu krūšu īpašniecēm... Bāc! Raksts laikam ir domāts sievišķiem. Tā kā tas ir krieviski, neesmu laikus pamanījis šo niansi. Bet vajag taču tā sagadīties! Viss gāja tik labi... Beigās nolemju – tā kā man patīk meitenes ar izteiksmīgām formām, ar to vajadzētu pietikt, lai es arī pēc šā kritērija kvalificētos.

Tālāk runa ir par acu krāsu. Īpatņiem ar zilām acīm piemītot īpašas stratēģiskas plānošanas spējas. Jā, jā un vēlreiz jā! Esmu zilacains, un darbā kaut kādos personības dalīšanās testos (vai kaut kamā tamlīdzīgā), es esmu novērtēts kā neparasti stratēģisks tips. Fū, nu par manu ģenialitāti var šaubīties vienīgi nelga.

Beigās vēl piezīmēts, ka vairums ģēniju izklaides un hobiji ir gaužām neizsmalcināti. Einšteinam, piemēram, esot paticis burāt. Nuja, es jau arī izbraucu ar savu vējdēli, kad vien tas ir iespējams, bet pagājušo vasaru neizbraucu nemaz. Tātad es nepārprotami esmu ģēnijs – lai arī man nav lielu pupu – vienīgi nesaprotu, kā tad īsti izpaužas tā mana ģenialitāte? Par to rakstā nekas nav teikts.



Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

Līdakas

Gavēnis

Ogriņš