1977

Археологи раскопали пещеру каменного века с лозунгом над входом: "Да здравствует рабовладельческий строй - светлое будущее всего человечества!"

1977 gadu es vienmēr atcerēšos divu notikumu dēļ – iestājos augstskolā un nomira Elviss. Pie kam šīs abas lietas notika bezmaz vai vienlaicīgi. Tāpēc man šis gads no mūzikas viedokļa liekas ļoti nelaimīgs. Radio Luxemburg tajā laikā gandrīz nemitīgi atskaņoja sērīgu dziesmeli a’ la Elviss – I Remember Elvis Presley.

Man šis gads liekas nozīmīgs ar Pink Floyd Animals – es biju baigas šās grupas fans kādreiz, un arī tagad to nesmādēju. Queen izlaida News of the World, kas man visumā sagādāja nelielu vilšanos. Tomēr par vienu gabalu - My Melancholy Blues - es vienkārši baldēju.

1977 sakarā 1001 daudz kaifo par pankroku – cik tas labs un progresīvs, un kā tas iznīcināja visus tos progrokus, hārdrokus un ko visu vēl tur ne. Nekad neko absurdāku neesmu lasījis. Jā, tas bija laiks, kad daudzas izcilas lietas pārstāja būt popmūzika, bet tāpēc jau Led Zeppelin nepalika sliktāki, ka parādījās panki. Vienkārši katrai lietai ir savs mūžs. Jaunieši vairs nevēlējas klausīties mūziku, ar ko aizrāvās viņu vecāki – tas ir pavisam dabiski. Vakuumu aizpildīja diezgan pašvakas grupeles - panki. Tās nepārspēja vecās grupas, bet vienkārši aizņēma brīvo nišu, jo svēta vieta ilgi tukša nevar palikt. Šeit ar svēto vietu es domāju jauniešu mūziku – tāda vienmēr būs, un nekad tā nebūs tāda, kāda ir bijusi viņu vecākiem.

1001 apgalvojums, ka panki pārspēja vecās komandas, man liekas vienkārši smieklīgs. Nāk prātā no vēstures, kā Romas Impēriju, kuras pastāvēšanas laikā bija sasniegts visai augsts kultūras un mākslas līmenis, iekaroja tādas tumšas tautiņas kā huņņi vai viņiem līdzīgas. Tas ievadīja Eiropā laikmetu, ko sauc par Tumšajiem Viduslaikiem. Kultūra un māksla atkal sasniedza un pārsniedza  Romas līmeni tikai XV gds. t.s. Renesanses laikmetā. Kā lai šeit nevelk paralēles ar mūziku!


0369. Brian Eno - Before & After Science [1977]
Gribas jau bļaut skiļka možno?, bet tad King's Lead Hat kaut kā pēkšņi iepatīkas. Laikam iepriekšējiem Braiena Īno diskiem būs vienkārši pietrūcis brutalitātes. Turpmāk gan nekādas brutalitātes nemanu – vispār jau, droši vien, Īno ir ok, bet man ir baigais slinkums viņu tuvāk pētīt.

0370. Kraftwerk - Trans-Europe Express [1977]
Skan jau pa druskai smuki, vienīgi daži gabali ir nedaudz endless. Nē, vēl neesmu gatavs elektronikai!

0371. Billy Joel - The Stranger [1977]
Liekas, ka šis tips bija aizjājies uz Krieviju, kur piedalījās raidījumā Muzikālais Rings. Toreiz viņš man atgādināja nejauši cirkā nonākušu lauvu. Zvēru karalis vienkārši nesaprot publikas stulbumu, un ir neizsakāmi noskumis. To īpaši varēja sajust viņam dziedot Honesty is such a lonely word. Padomju pilsoņi aicināja Džoelu būt godīgam, kad viņš bija vienīgais, kas uzstājās tajā šovā bez fonogrammas.
Diemžēl kā mūziķis Džoels tomēr mani nepārliecina. Lai arī ir tuvu.

0372. Bob Marley And The Wailers - Exodus [1977]
Neapšaubāmi labākais no līdz šim dzirdētajiem 77-tā gada diskiem. Godīgs regejs, mazākais. Tikai skanot Jamming, beidzot es šo albumu atceros. Labs jau, protams, lai arī es neesmu regeja cilvēks.

0373. Electric Light Orchestra  - Out Of The Blue [1977]
ELO man liekas unikāli ar to, ka tā ir vienīgā man zināmā grupa, kuras sounds mani kaitina. Džefs Linns var darīt ko grib, bet tikko viņš ir bijis pie pogām, to var uzreiz saklausīt. Iespējams, kādam patīk, bet mani vienkārši kaitina. Vislielākā cemme, ka viņš tā sačakarēja arī Free as a Bird. Brīnos, ka Traveling Wilburys viņš nav pārlieku samanāms.

0374. Weather Report - Heavy Weather [1977]
Cool.

0375. Muddy Waters - Hard Again [1977]
Labs. Tikai liekas, ka gluži tas pats tika apskatīts jau kādu laiciņu iepriekš.

0376. Stranglers - Rattus Norvegicus [1977]
Daži gabali ir gandrīz vai klausāmi. Gandrīz.

0377. The Clash - The Clash [1977]
Cenšas – kā jau visi. Žēl, ka visiem nesanāk.

0378. David Bowie - Low [1977]
Nu, uz kopējās nabadzības fona neizskatās nemaz tik slikti. Sound And Vision tīri ok.

0379. Steely Dan - Aja [1977]
Labāk nekā iepriekš.

0380. Wire - Pink Flag [1977]
Skumji.

0381. John Martyn - One World [1977]
Cik dievīgi, ka kāds vēl spēlē mūziku! Šausmīgi biju noilgojies. Būs jāsavāc visi Martina diski.

0382. Talking Heads - 77 [1977]
Gandrīz klausāmi.

0383. Fleetwood Mac - Rumours [1977]
Kādreiz man likās – tā, ne pārāk, bet tagad – gluži ok.

0384. David Bowie - 'Heroes' [1977]
Kā es esmu noguris no šī Bovija! Visus viņa albumus 1001 atzīst par ģeniāliem... Gribas pateikt ko rupju...

0385. Dennis Wilson - Pacific Ocean Blue [1977]
Foršs.

0386. Suicide - Suicide [1977]
Grūti noformulēt savu attieksmi. Man kā elektronikas ienaidniekam vajadzētu šo nāvīgi ienīst, bet kaut kādu iemeslu dēļ man šī mūzika (?) patīk. Emocijas un baigais ju-ju.

0387. Iggy Pop - The Idiot [1977]
Nepatīk. Liekas kā vēl viens Bovija disks.

0388. Peter Gabriel - Peter Gabriel [1977]
Diez kas nav. Nepārliecina.

0389. Television - Marquee Moon [1977]
Par kapeiku labāki kā citi panki, bet ar kapeiku ir par maz, lai būtu forši.

0390. Meat Loaf - Bat Out of Hell [1977]
Nekas – tīri lustīgi dragā.

0391. Elvis Costello - My Aim Is True [1977]
Nekā tāda. Lai arī viena otra lieta gan ir sanākusi tīri neko.

0392. Iggy Pop - Lust for Life [1977]
Laikam jau labākais no četriem, ko šamie (Igī un Bovijs) šajā Dieva nemīlētajā gadā sacepuši.

0393. Ian Dury - New Boots And Panties [1977]
Brīžam jau skan gluži jauki.

0394. Sex Pistols - Never Mind The Bollocks Here's The Sex Pistols [1977]
Tie paši mēsli

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

Līdakas

Gavēnis

Ogriņš