1976

- Что такое - из трёх букв, в одно ухо входит, а из другого выходит?
- Лом.

1976. gadā 1001 apskatāmo albumu skaits ir negaidīti strauji sarucis. Interesanti, kas par vainu? Ierakstu industrija sākusi nīkuļot? Grūti saprast.

Nesen noklausījos A Day at the Races – baigais kaifs tomēr! Kādreiz 70-tajos sazin kāpēc no šā diska biju iznesis pēdējos trīs gabalus (sākot ar Good Old Fashioned), lai klausītos – īpaši man patika Drowse, ko dzied Teilors, ja nemaldos. Tomēr tagad klausos, un man tas patīk viss, ieskaitot Miljonāru valsi.

Toties krutākā lieta tajā ne tik ļoti vēziskajā gadā bija Hotel California. Tas ir supersingls, kas dzīvos ja ne mūžīgi, tad, mazākais, līdz 21. decembrim. Vēl es savā laikā daudz klausījos Rainbow Rising – manuprāt, Blekmora labākais ripulis. Dilana Desire gan kaut kā ir paslīdējis man garām. Vispār vajadzētu noorganizēt piemiņas tūri cauri Dilana diskiem, jo kaut kā vēsturiski man ir sanācis klausīties tikai viņa supergabalus.

Bērnībā vēl klausījos Camel, un 1976-tajā iznāca Moonmadness, ja var ticēt visam, kas te internātā publicēts. Camel nedrīkst nepieminēt kaut vai tāpēc, ka savādāk Ērmanītis vairs nekad nesmaidīs.  

0351. David Bowie - Station To Station [1976]
Albums kā albums, Bovijs kā Bovijs – varbūt par kapeiku brīvāks kā ierasti, un ir jau tuvu tam, ko es dēvēju par mūzikas sajūtu.
Golden Years un Wild Is The Wind paliek prātā.

0352. Joni Mitchell - Hejira [1976]
Apzinos, ka esmu mudaks, ka nespēju atkost Mičelu. Man tomēr brīžam liekas, ka mūzika nedrīkst būt visu laiku tik nemainīga – gan pēc noskaņas, gan balss tembra, gan manierē – īsāk sakot visā. Tā jau savādāk varētu būt arī tīri ok.

0353. Boston - Boston [1976]
Sen to Boston daudzināja, nu to Boston izdzirdēju. Varbūt pārspīlēju – tik daudz jau to nemaz nedaudzināja, un varbūt, ka kaut kur pa burzmu esmu to jau agrāk dzirdējis, bet jāsaka, ka tā puslīdz nopietni noklausījos tikai tagad. Ko lai saka? Solid Rock.

0354. The Eagles - Hotel California [1976]
Pāris ģitāras akordu, un es jau esu izkusis kā tāds sūds uz šķipeles... Vispār es ilgāku laiku nespēju šo gabalu klausīties, jo biju to drusku pārķēris, t.i. klausījies pārāk bieži. Tomēr jāatzīst šausmīgi vienkārši, cool-i, un, saprotams, arī lipīgi. Visus šos gadus es Eagles atpazīstu tikai pēc šā viena gabala, lai gan pa starpu ir bijušas tīri pieklājīgas lietas. Ko tu padarīsi!
You can check-out any time you like, but you can never leave!
Jā, paklausos pārējo disku, un jāsaka – tiešām labs albums!

0355. ABBA - Arrival [1976]
Vot, arī šie ir klāt! ...bļaba-bļaba-bļabam ... dancing queen. Vispār, ja gribu būt godīgs, ir jāatzīst, ka ABBA ir viena no visu laiku melodiskākajām grupām. Nebūtu tikai tie gabali tik bezcerīgi nodrāzti...

0356. Kiss - Destroyer [1976]
Viena no retajām grupām, kuru es pazīstu pēc izskata, nevis pēc mūzikas – parasti ir otrādāk. Pavirši paklausos – Kiss liekas tādi kā neizdevušies Black Sabbath.

0357. Rush - 2112 [1976]
The Twilight Zone iedarbojas. Varbūt tāpēc, ka FB-ā paralēli skatos kolosālu bilžu galeriju? Nāk prātā ķinis par Skūto ledu – tur arī bija kaut kas par krēslu (varbūt mijkrēšļa vērošanu?). Albums man patīk.

0358. Jorge Ben - Africa Brasil [1976]
Nāk prātā kā Lauva Ļevčenko izteicās par Boney-M koncertu Maskavā – „vsje pojut i tancujut – kak na ģerevenskom prazdņike!”. Nezinu, vai šamie dejo, bet sajūtas līdzīgas – kak na ģerevenskom prazdņike! Vispār jau patīk.

0359. Joan Armatrading - Joan Armatrading [1976]
Vienkārši izpilda labu mūziku – nepūlas kaut kā īpaši izdarīties. Patīk. Īpaši saksafons.

0360. Aerosmith - Rocks [1976]
Mūžvecais teiciens – pārāk vecs priekš Aerosmith, pārāk jauns, lai mirtu. Lai gan saulainajā bērnībā arī viņi mani neko īpaši neuzrunāja.

0361. Parliament - Mothership Connection [1976]
Nav manējie.

0362. Penguin Cafe Orchestra - Music from the Penguin Cafe [1976]
Nebiju gaidījis, ka uzduršos kaut kam tik interesantam. Forši!

0363. Jean Michel Jarre - Oxygene [1976]
Mēģināju klausīties, bet meita aizliedza – esot tikai stulbi trokšņi, bet gabalu no gabala nevar atšķirt. Pie tā arī paliku.

0364. Ramones - Ramones [1976]
Truli.

0365. Fela kuti & africa 70 - Zombie [1976]
Līdzīgi kā (361).

0366. Peter Tosh - Legalize It [1976]
Būtu ātrāk to legalizējuši – es arī beidzot varētu uzvilkt kāsīti, un kaut ko sakarīgu pateikt pa šo mūziku. Mārlejs tomēr patika labāk.

0367. Stevie Wonder - Songs In The Key Of Life [1976]
Nefanoju.

0368. Peter Frampton - Comes Alive [1976]
Do you feel like I do ir vienīgais, kas man palicis atmiņā cauri visiem šiem gadiem. Nu, nav jau nemaz tik slikti arī citi gabali. Fremptonam tomēr piemīt savs īpašs šarms. 

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

Līdakas

Gavēnis

Ogriņš