Atkarība


Katram, vai gandrīz katram, kāda piemīt. Bērnībā es nespēju iztikt bez saldumiem. Katru mīļu brīdi centos tos sadabūt un patērēju taisni neticamos apjomos. To dēļ resns gan es nekļuvu, jo nesamērīgi daudz sportoju, un manu dzīvi varēja salīdzināt ar atejas podu – pa vienu caurumu iekšā, pa otru – ārā. Laikam ejot, šī mana kaislība pēc gardumiem nav gājusi mazumā, un, tā kā es vairs nesportoju, tad esmu uzēdis kilogramus 30 liekā svara. Tas ir tik apgrūtinoši! Tomēr atbrīvoties no tā nespēju, neskatoties uz neskaitāmiem mēģinājumiem.

Pirms pāris gadiem mēģināju gavēt - neēdu gaļu kādu mēnesi. Neko daudz tas nemainīja. Varbūt kādu kilogramu nometu, lai drīz vien to atgūtu ar uzviju. Patlaban es atkal ievēroju gavēni. Tikai dažādības dēļ nolēmu atteikties nevis no gaļas, bet no divi citām lietām, kas man ir dikti mīļas – alkohola un saldumiem. Jā, saldumu rīšanai klāt ir nācis alkohols.

Nu, pagaidām – vienu nedēļu – turos salīdzinoši braši. Neesmu lietojis ne pillītes apreibinošu dzērienu. Ar saldumiem ir bišķi sliktāk. Neesmu uzlicis ierobežojumu uz augļiem – smadzenēm, galu galā, ir nepieciešama fruktoze. Tad tos arī sanāk lietot virs vidējā.

Bet vakar ar ģimeni biju aizklīdis uz teātri. Izrādes tēma bija par atkarībām, un es sapratu – alkohols un saldumi manā gadījumā tāds sūds vien ir. Mana īstā atkarība ir Tīmeklis. Tajā esmu neglābjami sapinies. Turklāt nejūtu iekšēju nepieciešamību atbrīvoties. Esmu, kā mēdz smalki izteikties, always on. Man ir neierobežota piekļuve Tīmeklim 24 stundas dienā. Planšete, mobilais un dators. Datoru patiesībā ir trīs. Viens galvenokārt darbam – cik nu man vispār tā darba, tas jau ir cits stāsts; otrs ir mans mājas dators, jo pirmā lietošana ir nedaudz ierobežota, un tad vēl pats nekaitīgākais – download dators, kas visu laiku ir pievienots televizoram un skaņu sistēmai. Tas ir salīdzinoši nekaitīgs, jo brauzēšanai netiek izmantots.

Visvairāk mana laika aizņem sociālie tīkli – tā pati vecā un mīļā ģīmjgrāmata. Katru mīļu brīdi es pārbaudu, vai nav parādījies kas jauns. Pat uz tualeti nekad nedodos, ja man rokās nav mans mobilais. Laiks taču ir jāizmanto lietderīgi!

Bez sociālajiem tīkliem ir vēl virkne mazāk kaitīgu lietu – ziņu portāli, youtube un kas viss vēl tur ne. Īpaši kaitīga ir sekošana NBA. Spēles taču notiek pa naktīm. Es zinu, ka tā nav labi teikt, bet Porziņģa satraumēšanās man ir īsta svētība – vismaz guļu pa naktīm.

Jā, bet vakara izrādes iespaidā es nolēmu veikt nelielu eksperimentu ar sevi. Kā būtu, ja es gavēnim pievienotu trešo lietu – Tīmekli? Pārāk oriģināla šī ideja, zināma lieta, jau nav. Es reiz jau mēģināju drusku padzīvot bez ģīmjgrāmatas. Spēka pietika trīs dienām. Un tomēr man gribas pamēģināt.


Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

Līdakas

Gavēnis

Ogriņš