Ģirta TOP 100

Kāds mans darba kolēģis reiz izteica „viedu” domu. Visu laiku labākā mūzika ir sarakstīta 1983. gadā. Es paskatījos uz viņu un padomāju – bet viņš taču ir precīzi par 10 gadiem jaunāks par mani! Stulbākais ir tas, ka es līdzīgi biju domājis par 1973. gadu, kad iznāca visādas, manuprāt, labas lietas, piemēram, Dark Side of thr Moon, Houses of Holy, nu, vēl citu nemīlētais, bet no manis dievinātais Dr. Hook arī izlaida gluži pieklājīgu albumu Belly Up!, ja nemaldos. Tomēr tas viss, iespējams, ir vienkārši atkarīgs no vecuma. Iznāk, ka Ģirtam ir jābūt dzimušam kaut kad ap 1968. gadu. Viņa saraksts ir pilns ar 80-to mūziku, kuru, ja tā godīgi atzīstos, es pa lielāko tiesu nevaru ciest. Pat smagā metāla komandas, jo, paliekot vecākam, man šis žanrs ir mēreni noriebies. Led Zeppelin, Deep Purple vai Black Sabbath klausos vairāk tāpēc, ka tā ir mana jaunības mūzika. Nu, varbūt izņemot Led Zeppelin – tā tomēr ir un paliek vērtība pati par sevi, un viņus klausīties – tas ir vienkārši baudīgi.

Savādāk par Ģirta sarakstu varu teikt, ka tur bija ļoti maz man pilnīgi nezināmu lietu. Tas ir neskatoties uz to, ka aktuālo mūziku klausīties es pārstāju kaut kad ap 1977. gadu, un tā īsti pie tās lietas tā arī neesmu atgriezies. Vienīgais izņēmums bija dienesta gadi 1982-84, kad aiz nav ko darīt pa druskai sekoju TOP 20 stāvoklim, un puslīdz orientējos visos tā laika modes gabalos. Daudzus no tiem arī atrodu Ģirta sarakstā – tāpēc arī minējums par viņa vecumu.

Pārdomām es esmu atlasījis divus albumus, kas, iespējams, visiem ir labi zināmi, bet atļaušos atgādināt, ka kopš 1977 es esmu kā mucā audzis un pa spundi barots.

  1. Foo Fighters – Echoes, Silence, Patience & Grace
  2. Nickelback – Silver Side Up

Jā, iegrābos. Un nav jau arī nekāds brīnums! Gandrīz viss, ko no Ģirta saraksta nebiju dzirdējis, bija tik neparasti riebīgs, ka bija brīži, kad es nesaprotu, vai man nelabi ir tāpēc, ka esmu slims vai arī mani šķebina dzirdētais. 80-to popss, kaut kādi elektroniski murgi... Ak, Dievs, kāpēc gan man tā nākas ciest! Un tas viss tikai slimīgu iedomu dēļ, ka atlasīti albumi parasti ir izcili.

Vispār man pēdējā laikā galīgi neiet. Man sagribējās sabrūvēt „pārdomātu” izlasīti, t.i. gatavot to mērķtiecīgi, apzinīgi atlasot gabalus. Savācu visu dziesmu background, tekstus, pat saiknes uz youtube, lai tie, kas izlasītu sarakstiņu internātā, spētu arī paklausīties un novērtēt manu darbu. Tas viss ir galīgi garām. Kompilācijas ir jātaisa pavisam savādāk. Kad ir savākti gabali pēc koncepcijas, tie īstie ir jāatlasa un jāsarindo vienā elpas vilcienā – kā gleznojot akvareli. Ir jāļaujas intuīcijai. Labāk ir, ja dziesmas nav pazīstamas, un par tām nav zināma nekāda vēsture. Tad tiešām var sanākt arī kas baudāms. Es nesen uzgāju mašīnā paciņu ar šaibām, kur es savulaik esmu iecepis savas kompilācijas. Klausoties šo mūziku, es gandrīz vai kaifoju. Protams, var teikt, ka no labiem gabaliem sūdīgu izlasi nemaz nevar izveidot, bet tā tomēr nav. Tikko vairs nevadies no jušanām, bet centies izštukot, kā varētu būt pareizi, bet kā nē, viegli var sačakarēt pat vislabāko lietu.

Nuja, bet vakar gan sanāca galīgi dumi. Klausoties Ģirta albumus, es tā vietā, lai iedvesmotos, galīgi sadugu, un beigās vispār diskus šķiroju veltot pa pusminūtei divām vai trīs uz dullo atlasītām dziesmām. Es nezināju, ko rekomendēt kandidātu sarakstam, un paķēru tās, no kā tieši uzreiz vemt negribējās. Ietrāpījās Foo Fighters un Nickelback.

Liels bija mans pārsteigums, kad izrādījās, ka niķeļmuguras ir slavena grupa – diemžēl bēdīgi slavena. Klāss dzēlīgi ironizēja, Kristaps izteica nožēlu, bet Uldis vienkārši bija neizpratnē. Verdikts visiem bija viens – baigais sūds. Es pat nepūlējos šo bēdīgo faktu pārbaudīt – ja trīs šādi tipi ir 100% vienisprātis, tad nav ne mazāko cerību, ka varētu būt arī kā savādāk.

Lai gan vispār nospļauties. Klausos Sun Kil Moon – balss, ģitāra un viss ir vienkārši. Man patīk. Spulgacītis gan pukojas, ka šis esot galīgi gaudens, bet iesi nu te visus tā uzreiz klausīt. Nav jau viņš arī nekāds ģēnijs.

Jā, cita starpā, par ģēnijiem runājot. Parasti viņu domas nenormāli sapas, bet mēdz notikt arī vislielākie brīnumi. Šeit svarīgi ir pārliecināties, lai ģēniji savā starpā nekomunicē. Piemēram, Kristaps pilnīgi noteikti ietekmējas (vai agrāk ir ietekmējies) no Klāsa. Tas ir līdzīgi kā Lāsma un Dekaels, protams, vienmēr būs uz vienu roku. Lūk, ja Ērmanītis, Klāss un Dekaels domātu vienu un to pašu, tad gan es vairs nevarētu lietot nodrāzto teicienu, ka, ja manas domas sakrīt ar visu pārējo, tad, iespējams, es esmu kļūdījies. Tas jau būtu verdikts, un man nekas cits neatliktu, kā meklēt kļūdu sevī.

Labi – nu ko es te tik smalki. Labāk paklausīšos albumus, ko Ainars, Klāss un Kristaps ir ieteikuši – cik tad ilgi var tikai sūdus klausīties.


ABBA THE VISITORS 1981
HA MEMORIAL BEACH 1993
AIR MOON SAFARI, 10TH ANNIVERSARY SPECIAL EDITION 1997
ART OF NOISE IN VISIBLE SILENCE 1988 FLAC
ASTRO'N'OUT ASTRO' ACOUSTIC 2008
ASTRO'N'OUT LAUVAS 2012
BAUŠKENIEKI, INGUS/EDĪTE MĀJAS DZĪVE 1988
BEATLES, THE ABBEY ROAD 1969
BJORK DEBUT 1993
BLACK SABBATH PARANOID 1970
BONEY M NIGHTFLIGHT TO VENUS 1978
CELENTANO, ADRIANO SOLI 1979
CHEMICAL BROTHERS, THE SURRENDER 1999
COUNTING CROWS AUGUST AND EVERYTHING AFTER, DELUXE EDITION 1993
DAVIS, MILES KIND OF BLUE 1959
DEPECHE MODE MUSIC FOR THE MASSES 1987
DEPECHE MODE VIOLATOR 1990
DIRE STRAITS BROTHERS IN ARMS 1985
DIRE STRAITS LOVE OVER GOLD 1982
DOORS, THE THE DOORS 1968
DURAN DURAN DURAN DURAN 1981
DURAN DURAN RIO 1982
DZELTENIE PASTNIEKI DEPRESĪVĀ PILSĒTA 1986
DZELTENIE PASTNIEKI NAKTIS 1987
ELO BALANCE OF POWER 1986
ENO, BRIAN AMBIENT 1, MUSIC FOR AIRPORTS 1978
FAITHLESS SUNDAY 8PM/SATURDAY 3AM 1999
FATBOY SLIM YOU'VE COME A LONG WAY, BABY + RARE B SIDES 1998
FOO FIGHTERS ECHOES, SILENCE, PATIENCE & GRACE 2007
FRANKIE GOES TO HOLLYWOOD LIVERPOOL 1986
FRANKIE GOES TO HOLLYWOOD WELCOME TO THE PLEASUREDOME 1984
FUTURE SOUND OF LONDON DEAD CITIES 1996
GABRIEL, PETER SO 1986
GABRIEL, PETER US 1992
GUNS N' ROSES USE YOUR ILLUSION I 1991
GUNS N' ROSES USE YOUR ILLUSION II 1991
HODGSON, ROGER IN THE EYE OF THE STORM 1984
IDOL, BILLY WHIPLASH SMILE 1986
JACKSON, MICHAEL THRILLER, SPECIAL EDITION 1982
JARRE, JEAN MICHEL EQUINOXE 1978
JARRE, JEAN MICHEL OXYGENE 1976
JAUNS MĒNESS AIZLAID ŠAUBAS NEGAISAM LĪDZ 1991
JUMPRAVA PILSĒTA 1989
KRAFTWERK AUTOBAHN 1974
KRAFTWERK THE MAN MACHINE 1978
LAID BACK KEEP SMILING 1983
LĀDEZERS UZ KŪRU SALU 1998
LED ZEPPELIN IV 1971
LINKIN PARK METEORA 2003
LĪVI IEDOMU PILSĒTA 1985
LĪVI KURZEMEI - SAULES CEĻŠ 1988
MADONNA EROTICA 1992
MADONNA TRUE BLUE 1986
METALLICA ...AND JUSTICE FOR ALL 1988
METALLICA METALLICA, THE BLACK ALBUM 1991
MIDNIGHT OIL DIESEL AND DUST 1987
NICKELBACK SILVER SIDE UP 2001
NINE INCH NAILS THE DOWNWARD SPIRAL 1994
NSRD KUNCENDORFS UN OSENDOVSKIS 1985
OLDFIELD, MIKE CRISES 1983
ORBITAL IN SIDES 1996
OSBOURNE, OZZY NO MORE TEARS 1991
PARSONS, ALAN; THE PROJECT EYE IN THE SKY 1982
PART, ARVO FRATRES 1994
PAULS, RAIMONDS TEV, MANA LABĀ 1970
PET SHOP BOYS PLEASE, FURTHER LISTENING 1984-1986 1985
PINK FLOYD ANIMALS 1977
PINK FLOYD THE WALL 1979
POP, IGGY AVENUE B 1999
PRĀTA VĒTRA DIENĀS KAD LIDLAUKS PĀRĀK TĀLS 2003
PREISNER, ZBIGNIEW BLUE/WHITE/RED - OST
PRINCE & THE REVOLUTION PURPLE RAIN 1984
QUEEN INNUENDO 1991
QUEEN THE WORKS 1984
REA, CHRIS THE ROAD TO HELL 1989
REMIX, RODRIGO FOMINS VĒSTULES 1986
SLADE THE AMAZING KAMIKAZE SYNDROME 1983
SOUNDTRACK ARIZONA DREAM (GORAN BREGOVIC) 1993
SOUNDTRACK THE GODFATHER (NINO ROTA) 1972
SOUNDTRACK THE PIANO (MICHAEL NYMAN) 1992
SOUNDTRACK THE PINK PANTHER (HENRY MANCINI AND HIS ORCHESTRA) 1964
STING THE DREAM OF THE BLUE TURTLES 1985
TALK TALK IT'S MY LIFE 1984
TANGERINE DREAM CYCLONE 1978
TEARS FOR FEARS SONGS FROM THE BIG CHAIR, DELUXE EDITION 1985
TEARS FOR FEARS THE SEEDS OF LOVE 1989
THOMPSON TWINS INTO THE GAP 1984
U2 THE JOSHUA TREE, 30TH ANNIVERSARY 1987
U2 ZOOROPA 1993
UNDERWORLD DUBNOBASSWITHMYHEADMAN 1993
UNDERWORLD SECOND TOUGHEST IN THE INFANTS 1996
VAN HALEN OU812 1988
VANGELIS BLADE RUNNER, OST - TRILOGY, SPECIAL EDITION 1982
VANGELIS CHARIOTS OF FIRE, OST - 25TH ANNIVERSARY EDITION 1981
WAITS, TOM RAIN DOGS 1985
YAPUTHMA SOUND SYSTEM RĪGAS DISKO 1996
YELLO FLAG 1988
YELLO STELLA 1985
YES 90125 1983
ZODIAKS DISCO ALLIANCE 1981

КИНО НОЧЬ 1986

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

Līdakas

Gavēnis

Ogriņš