Jazz 24

Es jau tikai lielos – nav nekāda Jazz 24. Šī mana džeza izlase ilgst knapi virs 23 stundām. Tomēr arī tas ir salīdzinoši daudz – man nav nekā cita, kas būtu tik ilgstošs. Vispār ar džezu ir dīvaini – man ir savācies baigi čum labu lietu, bet es tās klausos maz. Pirms gada vai pāris es filtrēju nenormāli daudz mūzikas, un, ja vēl tai piepluso, ko esmu mantojis no Lāsmas, tad sanāk tiešām iespaidīgs apjoms.

Vispār, kad savācu agrāk šķirotos failus kopā, to kopgarums bija 36 stundas ar kapeikām. Es tomēr labu tiesu atsijāju – es vēlos klausīties mierīgu mūziku, un tāpēc lielākā daļa veco regtaimu, bugi-vugi un laba tiesa hot jazz tika naherizēti. Mans mērķis, ja šo terminu šeit var pielietot, ir savākt vienkopus mierīgu mūziku – tādu rāmu un nesteidzīgu džezu, kas ir ideāla fona mūzika – tā mani netraucē domāt. Nu gan pateicu! Nu, ja ne tieši domāt, tad vismaz slinkot noteikti netraucē.

Vispār atlasītā mūzika ir lieliska. Te ir arī ļoti daudz sarežģītu lietu, kurām varu pievērsties, ja vien man uznāk tāds prāts. Apzinīgi centos izvairīties no “čurātājiem” – tā es dēvēju saldo un salkano fona mūziku, kuru parasti atskaņo pieczvaigžņu viesnīcu tualetēs – no turienes šis nosaukums. Lai gan nevaru būt pavisam drošs, ka viens otrs tāds gabals nebūs iespraucies kaut kur pa vidu.

Gandrīz visa izlase ir instrumentāla. Tāda mērķa – atšaut visus dziedātājus – gan nebija. Tā vienkārši ir sanācis. Viens otrs, kas palikuši, pārsvarā dzied franciski, jo savulaik, sijājot frančus, man savācās kādi 100 gabali, kurus es pieskaitīju kategorijai džezs. Daudzus varbūt nepelnīti, jo tobrīd mans mērķis bija sadalīt visus frančus aptuveni 4 līdzīgās daļās – vecā, jaunā romantika, šlāgeri un džezs. Vispār tur ir viena otra interesanta lieta. Man gan ir aizdomas, ka tie ir kanādieši, kas tur iešliherējušies.

Jā, vēl atstāju kādu tiesu Holidejas un Ficdžeraldas. Viņu balsīs ir kaut kas maģisks. Pat saldsīrupainu dziesmiņu Billija nodzied kaut kā tik īpaši, ka tu uzreiz jūtu – vešķ, kā to saka Ainars.

Vispār pietiks plātīties. Man vienkārši sagribējās naga lieluma fleškā, kuru var pastāvīgi turēt iespraustu pleijerī, savākt labi daudz džeza, kuru ar vienu pults mājienu, varu aktivizēt. Mani kārtējo reizi ir piemeklējis nogurums no mūzikas, kuru es parasti klausos, bet džezs ar savu neuzbāzīgo ritmu mani patīkami veldzē. Turklāt tas neapnīk, ja var skanēt 24 stundas bez atkārtojumiem.


Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

Līdakas

Gavēnis

Ogriņš