In The Neighborhood – Tom Waits
Well the eggs chase the bacon
round the fryin' pan
Ak, Dievs! Tie 80tie...
Kā tie var mani izbesīt! Es labi
apzinos, ka mūzikā esmu tups atpakaļrāpulis, bet tie 80tie... brrrr. Maikls
Džeksons, pops, sintezatori priekšā un pakaļā. Mūzikas industrija ir palikusi apbrīnojami vienveidīga un nomācoša savā trulumā. Es šo
laiku vienkārši orgāniski nespēju "pārvārīt". Man tajā riebjas teju viss – sākot
ar sintētisku popu, elektroniku un beidzot ar smago metālu un visādiem pankiem.
Sabiedrībā gan cenšos šādas lietas paturēt pie sevis – ir atronami pārāk daudz
tipāžu, kuriem, atceroties “saldos 80tos”, aizmiglojas skatiens, un viņi paliek
gandrīz tikpat stulbi kā es pats, kad runa ir par “manu 10gadi”, t.i., laika posmu
mūzikā 1965-75.
Nu, tā viņš ir. Bet nav ko te
gānīt 80tos – не поймут-с. Arī 80tajos ir
sastopamas daudzas pavisam klausāmas lietas. Tā kā es šeit esmu uzsācis par Onkuli Tomu,
tad aprobežos ar tiem trīs, manuprāt, lieliskajiem albumiem, kurus Veitss
ierakstīja šajā laika periodā.
Swordfishtrombones, 1983
Atskanot Underground, saproti, ka lirika ir beigusies
– esam atkal atpakaļ realitātē. Onkulis Toms man apbrīnojami labi sapas ar to dīvaino sajūtu, kad tu braši vālē pa dzīvi, tēlodams īstu brašuli –
lai arī patiesībā esi šaubu nomocīts. Lai noturētos savā lomā, un
noticētu pats sev, tu iešauj pa alkohola devai, un kā tāds zombijs dragā tālāk.
Galvenais nesākt pārāk daudz domāt, jo tad vēl kāds ievēros tavu vājumu.
No ritma sanāk izkrist tikai naktīs, kad tevi plosa šaubas un nespēja atrast izeju no šā dīvainā stāvokļa, kas ir mana dzīve. Beigās iedegas
tādas kā naida liesmas pret visu un visiem, bet visvairāk pašam pret sevi. Tādos brīžos atliek tikai doties slīcināties. Tā kā ezers ir patālu, parasti izlīdzos ar 100 gramiem degvīna, ko iepurinu rīklē tieši no
pudeles. Tad liekos atpakaļ gulēt cerībā, ka varbūt beidzot izdosies iemigt. Mjā, lai rīt varētu atsākt šo visu no jauna.
Nu, tā tāda liriska
atkāpe. Man patīk Swordfishthrombones ar visām viņa izdarībām. Sākot ar Underground un beidzot ar Rainbirds. Īpašais favorīts – In the Neighbourhood. Tas man atgādina Onkuļa Toma 70to gadu balādes. Tikai šī ir sanākusi tāda ieskurbusi un tāpēc klamzīga un nedaudz grīļīga uz
kājām. Klausos un kaifoju.
Rain Dogs, 1985
Šis ripulis, līdzīgi kā Small Change, man liekas kaut kas īpašs.
Kāpēc tā – man ir grūti atbildēt. Varbūt pie vainas visādas atmiņas un kas tamlīdzīgs.
Un kur tad vēl tādi “visu laiku” gabali kā, piemēram, Time. Lai gan – nē. Patiesībā man īpaši mīļi ir tieši crazy gabali – visus te nenosaukt, bet
katram no tiem ir savs smeķis un ideja. Jā, šis patlaban ir mans mīļākais Toma
Veitsa albums.
Frank's Wild Years, 1987
Šis, protams, daudz
neatpaliek no iepriekšējiem diviem. Kaut vai ar vājprātīgo Innocent When You Dream. Vispār ju-ju gabali arī šeit ir vienkārši super. Vienīgi varbūt pietrūkst
kā mierīgāka, ko arī vienmēr gribas dzirdēt kaut vai lai saglabātu garīgo
līdzsvaru.
Jebkurā gadījumā 80to
Toms Veits man ir absolūti topā.
Tāpēc es arī te iepriekš tā gānījos par 80tajiem, jo Rain Dogs manās acīs (ausīs) ir 80to labākais albums.
Komentāri
Ierakstīt komentāru