Dekaela TOP 100 (2)

Daudzi sakās esam īstenie pinkfloidisti, neaizmirstot piezīmēt, ka Pink Floyd patiesībā ir Sida Bareta pseidonīms, un viss, kas nācis vēlāk, ir vien niecība un putas (pārspīlēju, protams). Jā, daudzi saka, bet, kad Dekaela TOP 100 atradu pirmos Pink Floyd albumus un vēl abus Baretus, sapratu – šis ir nopietns gadījums. Te nevar būt ne runas par kaut kādu fasona laušanu vai gadījuma rakstura muldēšanu. Acīmredzot Dekaels tiešām filmē šo lietu konkrēti, bet psihedēliju kā sugu. Par sevi varu teikt, ka man ne vienmēr izdodas uzsēsties uz viļņa, kad šāda mūzika spēj pacelt mani gaisā. Dekaela TOP 100 psihedēlijas netrūkst, un jāsaka, ka daudzas no šīm lietām man liekās vienkārši cool – lai gan ne visas (manai ausij, saprotams).

Otrā kāja, uz ko balstās Dekaela TOP 100, ir progroks. Man visumā patīk šis žanrs – tas ļauj man justies gudrākam nekā patiesībā es esu. Tad sajūtas man ir aptuveni šādas – redziet, es nebūt neesmu vis kaut kāds tur suņa loceklis – es, lūk, klausos Jethro Tull, ELP, Van der Graaf Generator un ko visu vēl tur nē. Dīvainākais šajā lietā ir tas, ka ir brīži, kad man patiešām patīk tos klausīties, kas – kauns atzīties – vislabāk notiek uz paģirām. Tādos brīžos es parasti esmu salīdzinoši imobils tips, un man nekas cits neatliek kā pievērsties tikai un vienīgi mūzikai, un tad progroks mani burtiski nospiež uz lāpstiņām.

Skaidrā (un ne tik ļoti) prātā es labprātāk klausos citas lietas – ko mundrāku. Nevarētu teikt, ka šādas mūzikas Dekaela TOP 100 pavisam iztrūktu. Tur ir gan Bobs Dilans, gan virkne citu – Led Zeppelin, Džimijs Hendrikss, Doors, Queen, Deep Purple un citi. Par šo mūziku man nav īsti, ko piebilst, kas jau agrāk nebūtu pateikts – tās ir kā manas dzimtās mājas – no turienes es nāku, un tur es vienmēr atgriezīšos.

Bez šīs man saprotamās mūzikas Dekaels vēl savācis labu strēķīti lietu, kuras man liekās aplam dīvainas. Klausos un nesaprotu, kas tas ir – avangards? psihedēlija? pankroks? Loceklis viņu zina. Dažas liekās pilnas murgu, bet citas vienkārši mani nespēj ieinteresēt – man nav ne mazākās vēlēšanās ko tādu klausīties. Dažkārt mūzika liekās tāda kā pārāk sadomāta, bez sava dabīga plūduma. Jāatzīstas, ka šāds mākslīgums vai, pareizāk sakot, samākslotība, var likties ļoti kaitinoša. Protams, tas nenozīmē, ka tas viss nekur neder – varbūt es līdz tam neesmu izaudzis, vai arī gluži vienkārši esmu savādāks cilvēks.

Pļāpājot ar Dekaelu (tas notiek reti), pēdējais izmeta piezīmi, ka Klāsa izvēlētais TOP 100 ir ļoti tradicionāls, bez pārsteiguma momentiem. Tagad es saprotu, ko viņš ar to domāja, jo viņa sarakstā toties tādi ir ik uz soļa. Krietnu daļu no Dekaela TOP 100 mūzikas man vispār neizdevās uziet. Varbūt, ka tas ir labi – paliks kaut kas vēlākiem laikiem.

Savam kandidātu sarakstam atlasīju:
  1. All the Pretty Little Horses – Current 93
  2. Dark Undercoat – Emily Jane White
  3. II – Espers
  4. Just Another Diamond Day – Vashti Bunya
  5. Laughing Boy – Matteah Baimb
  6. Warrior on the Edge of Time – Hawkwind
  7. What I Want From You Is Sweet – Orion Rigel Dommisse

Dekaela TOP 100

1. A Saucerful of Secrets — Pink Floyd
2. Abbey Road — The Beatles
3. After the Gold Rush — Neil Young
4. All the Pretty Little Horses — Current 93
5. Alles wieder offen — Einstürzende Neubauten
6. An Asylum for Musically Insane — Tea & Symphony
7. Angel's Egg — Gong
8. Aqualung — Jethro Tull
9. Balaklava — Pearls Before Swine
10. Barrett — Syd Barrett
11. Black Sabbath — Black Sabbath
12. Blood Money — Tom Waits
13. Bob Dylan — Bob Dylan
14. Captain Lockheed and the Starfighters — Robert Calvert
15. Chickens — Orion Rigel Dommisse
16. Colour Green — Sibylle Baier
17. Dark Star — Deine Lakaien
18. Dark Undercoat — Emily Jane White
19. Debut — Björk
20. Deine Lakaien — Deine Lakaien
21. Desertshore — Nico
22. Disraeli Gears — Cream
23. Dolmen Music — Meredith Monk
24. Dust and Chimes — Six Organs of Admittance
25. Dyed in the Wool — Shannon Wright
26. Ege Bamyasi — Can
27. Electric Ladyland — The Jimi Hendrix Experience
28. Emerson Lake & Palmer — Emerson, Lake & Palmer
29. First Utterance — Comus
30. Freak Out! — The Mothers of Invention
31. Frontier — Rio en Medio
32. Godbluff — Van der Graaf Generator
33. H to He, Who Am the Only One — Van der Graaf Generator
34. Here in the Land of Victory — Rex Holman
35. Highway 61 Revisited — Bob Dylan
36. II — Espersb
37. In Animal Tongue — Evangelista
38. In the Court of the Crimson King — King Crimson
39. In the Land of Grey and Pink — Caravan
40. It's a Beautiful Day — It's a Beautiful Day
41. John Lennon/Plastic Ono Band — John Lennon
42. Joy of a Toy — Kevin Ayers
43. Just Another Diamond Day — Vashti Bunyan
44. Kind fo Blue — Miles Davis
45. Laughing Boy — Matteah Baimb
46. Led Zeppelin III — Led Zeppelin
47. Les Stances a Sophie — Art Ensemble of Chicago
48. Machine Head — Deep Purple
49. Maps of Tacit — Shannon Wright
50. Matching Mole's Little Red Record — Matching Mole
51. Mice And Rats In The Loft — Jan Dukes de Grey
52. Monster Movie — Can
53. MTV Unplugged in New York — Nirvana
54. My Father Will Guide Me up a Rope to the Sky — Swans
55. My Favorite Things — John Coltrane
56. Myra Lee — Cat Power
57. Nasty Gal — Betty Davis
58. Octopus — Gentle Giant
59. Parallelograms — Linda Perhacs
60. Parplar — Larkin Grimm
61. Pass the Distance — Simon Finn
62. Phallus Dei — Amon Düül II
63. Postaeolian Train Robbery — Cos
64. Rain Dogs — Tom Waits
65. Rid of Me — PJ Harvey
66. Rock Bottom — Robert Wyatt
67. Scale Down — Rising Appalachia
68. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band — The Beatles
69. Sheer Heart Attack — Queen
70. Silence Is Sexy — Einstürzende Neubauten
71. Songs for Drella — Lou Reed and John Cale
72. St. Radigunds — Spirogyra
73. Subway — Subway
74. Summer Day Reflection Songs — Donovan
75. Surrealistic Pillow — Jefferson Airplane
76. Tender Prey — Nick Cave and the Bad Seeds
77. The ArchAndroid — Janelle Monáe
78. The Doors — The Doors
79. The Firstborn Is Dead — Nick Cave and the Bad Seeds
80. The Madcap Laughs — Syd Barrett
81. The Man Who Sold the World — David Bowie
82. The Piper at the Gates of Dawn — Pink Floyd
83. The Pirate's Gospel — Alela Diane
84. The Soft Machine — Soft Machine
85. The United States of America — The United States of America
86. The Velvet Underground & Nico — The Velvet Underground
87. The Yes Album — Yes
88. Thick as a Brick — Jethro Tull
89. This Fool Can Die Now — Scout Niblett
90. Time Out — The Dave Brubeck Quartet
91. Tommy — The Who
92. Traffic Sound, a.k.a. III, a.k.a. Tibet's Suzettes — Traffic Sound
93. Transformer — Lou Reed
94. Volume Two — Soft Machine
95. Waiting for the Sun — The Doors
96. Warpaint — Warpaint
97. Warrior on the Edge of Time — Hawkwind
98. What I Want From You Is Sweet — Orion Rigel Dommisse
99. White Light/White Heat — The Velvet Undergroundb
100. You Used To Think — Erica Pomerance


Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

Līdakas

Gavēnis

Ogriņš