Pasaka par kuģa būvētāju.
Kuģa būvētājs jutās
laimīgs. Konstrukcijas bija stabili noenkurota stāvkrasta malā, un neviena
pērkama sieviete (šajā brīdī viņš domāja krieviski) neko nevar viņam padarīt.
Tagad varēšu mierīgi padzīvoties pa savu konstrukciju-kuģi un justies laimīgs –
pie sevis priecājās kuģu būvētājs.
Tomēr ne tur ta
bija. Viņš bija pieradis dzīvot ar ērtībām – dušu, WC, veļas mašīnu, trauku
mašīnu un daudzām citām mašīnām, kurām visām vajadzēja tādu lietu, ko cilvēki
pasaulē sauc par kanalizāciju. Uz kuģa tas viss bija paredzēts, tomēr uzglabāt notekūdeņus
speciālā rezervuārā likās pārāk sarežģīti. Tāpēc kuģu būvētājs bija spiests
izrakt atejas bedri. Krasts bija smilšains, kas priecēja kuģa būvētāju –
notekūdeņi viegli iesūksies, un bedre tik ātri nepildīsies. Nebūs baigie rēķini
“zelta vedējiem”.
Ticis galā ar šīm
minorīgām (minor) lietām, kuģu būvētājs apmierināts ar savu veikumiņu nosēdās
uz terases baudīt saulrietu. Te atkal bija problēma – saulei priekšā bija
liela, salīkusi priede, kas aizēnoja visu labo skatu. Kuģu būvētājs lepojās, ka
viņš ir “mužik skazal – mužik zģelal” tipa cilvēks. Daudz nevilcinoties, viņš
paņēma motorzāģi un nogrieza traucējošo koku pie saknes. Tad, drusku padomājis,
vēl trīs – jo tie arī varēja aizēnot skatu. Tad – pie vienām sāpēm – nozāģēja priedes,
kas aizēnoja saullēktu. Ja māja, pardon, kuģis, ir kokos, tad sienas ātri var
palikt mitras un uz tām metas sūna. Tas nekur neder.
Ticis galā ar šem
darbiem, kuģu būvētājs steidzās baudīt vasaru. Kaitot, braukt ar riteni –
aktīvi atpūsties, tā teikt. Te gan blakus galvenajam kuģim nācās uzbūvēt pāris
mazāku, jo stiept dēli vai velosipēdu istabā arī nebija nekāds prāta darbs.
Pienāca un pagāja
ziema, un kuģa būvētājs priecīgs un apmierināts devās apciemot savu
kuģi-konstrukciju. Te viņu gaidīja nepatīkams pārsteigums – iebraucamais ceļš,
kuru lietoja viņš viens, bija nejēdzīgi izdangāts. Nu, bet lai! Kuģa būvētāja
džips ne tādus vien ceļus ir redzējis. Tomēr interesanti, kas būtu te braucis?
Izrādās, ka, sekojot viņa paraugam, blakus viņa kuģim, abās pusēs ir novietoti vēl
divi citi. Tas pa labi likās gluži ok, bet otrs – brrr! Tas bija pretīgs
konteinernieks.
Ko darīt? Kā
saglabāt savu privātumu? Konstrukcijai jābūvē apkārt sēta – cita ceļa nebija.
Kad kuģu būvētājs bija ticis tikai līdz pusei, viņš ievēroja, ka konteinernieks
arī nodarbojas ar teritorijas norobežošanu. Tikai viņš nelika glītu, ekoloģisku
sētu, kā to darīja kuģu būvētās. Tas preteklis vienkārši izritināja dzeloņstieples,
veidojot aizsprostus, kādi bija redzēti filmā par 1. Pasaules karu. Drausmīgi!
Vasara izrādījās
lietaina, un kuģu būvētājam vairs nepatika braukt uz savu konstrukciju. Vieta
bija palikusi gaužām neinteresanta. Koki ap kuģu konstrukcijām izcirsti, ceļi
izdangāti. Lai kaut cik tos saglābtu, dziļākās bedres bija aizbērtas ar
izdedžiem un būvgružiem.
Arī pludmale
vairs nebija agrākā. No daudzajām atejas bedrēm sūcās ūdens, kas ietecēja jūrā.
Ūdens tagad bija pilns ar pretīgām aļģēm, kas riebīgi smirdēja. Vai tādu viņš
bija iedomājies savu kuģa būvi?
Arī ziema bija
nejēdzīga – likās, ka katru mīļu dienu līst kā pa Jāņiem. Kad pavasarī kuģu
būvētājs devās paskatīties uz savu konstrukciju, viņš vairs nepazina vietu – tā
bija izmainījusies. Krasts bija nobrucis, jūra panākusi uz priekšu, bet viņa
kuģis – aizpeldējis. Bet viņam taču bija licies, ka šis kuģis nekad nepeldēs..
Komentāri
Ierakstīt komentāru