Saldie 80-tie – turpinājums

Kāds mans krievu tautības paziņa teica: “Я не злопамятный - зло сделаю и забуду”. Tas nekādīgi nav attiecināms uz mani – es visu atceros. Pat to, ka biju sācis ķidāt 80to mūziku par bāzi izmantojot 1001 albumu grāmatu. Jāatzīstas, ka iziet cauri 80tajiem – darbiņš nebija no vieglajiem. Tāpēc es to sadalīju divi daļās, un Dievs viens zina, kad tas bija, kad pabeidzu pirmo pusi, un cik garš bija pārtraukums starp šiem diviem muzikālajiem ceļojumiem. Nu dikti jau es nefanoju par saldajiem 80tiem.

Tomēr es atklāju metodi, un tad lietas sāka iet uz priekšu visai raiti. Es atmetu paradumu katrā albumā meklēt kaut kādu labumu vai jēgu, kā es darīju analizējot 60to beigas un 70to sākumu. Tā vietā izgāju no pieņēmuma, ka atkal būs jāklausās kaut kas nebaudāms, un, ja izrādījās kā savādāk, jutos patiesi laimīgs.

Nofinišējis 80to otro galu, nolēmu arī sacept izlasīti. Ir taču jāspēj no 5 gadiem mūzikā kaut ko savākt! Un, tiešām, man tas izdevās, un patlaban to klausos. Devu tai nosaukumu About You. Zinu, ka daudzi šausmināsies par manu dziesmu atlasi à la starij pirdun. Zinu – es tāds esmu, un ar to lepojos. Izlasīte ir šāda:

  1. About You – The Jesus And Mary Chain
  2. Way You Look Tonight – Dexy’s Midnight Runners
  3. Strange Boat – Waterboys
  4. Sad Old Red – Simply Red
  5. Battered Old Bird – Elvis Costello & The Attractions
  6. Black Coffee – k.d. lang
  7. Little Rock 'N' Roller – Steve Earle
  8. Misguided Angel – Cowboy Junkies
  9. Dirty Old Town – The Pogues
  10. Dying – XTC
  11. You Bring Me Joy – Anita Baker
  12. Apron strings – Everythin but a girl
  13. With Or Without You – U2
  14. And Dream Of Sheep – Kate Bush
  15. Jockey Full of Bourbon – Tom Waits
  16. Be – Lenny Kravitz
  17. I Know It's Over – The Smiths


1985


0548. Abdullah Ibrahim - Water from an Ancient Well FLAC
Jā, 1001 mēdz tā izšaut – kādu laiku ne locekļa nav, un tieši tad, kad esi atmetis jau jel kādas cerības, parādās visnotaļ klausāma mūzika. Džezs nevaid miris! Albums ir labs tieši tādiem kā es, kas džeza pasaulē uzturas „uz putna tiesībām”. Izsmalcinātiem žanra cienītājiem, iespējams, šis ir nedaudz par primitīvu, bet man pašā laikā.
Dīvaini ir tas, ka dažkārt pieķeru sevi pie domas, gribētu mazākais uz kādu laiku pārcelties uz džeza pasauli vispār. Visus šo laiku es nolieku džezu nolieku pa rokai, un man šīs mūzikas patlaban ir nemaņā daudz. Klausos es to salīdzinoši maz – tikai tās nieka trīs izlasītes, ko esmu pa burzmu saploģījis. Albumus pavisam reti. Tomēr nekad nav par vēlu sākt. Paskatīsimies.

0549 A-ha Hunting high and low
Titulgabals tiešām simpātisks. Savādāk dīvaina atmiņu atrauga no Ermanbrika ziedu laikiem.

0551 Dire Straits - Brothers in Arms
Nav grūti iedomāties, ka šis man patīk – ģitāra un Noflera mazliet sagurušais vokāls. Vienu vārdu sakot, baigais miers. Kādreiz šausmīgi patika Money for Nothing ģitāras pāreja gabala pašā sākumā. Vēl no kāda cita Dire Straits gabala prātā skan vārdi:
I'll write a suicide note on a hundred dollar bill
'cos if you wanna run cool
Smalki! Bija periods, kad es tiešām biju šīs grupas baigais fans. Man samērā regulāri bija jālido uz Helsinkiem, kur es katru reizi par ietaupīto dienas naudu nopirku vienu Dire Straits CD – bija tāda sērija pieejama lidostā. Arī Noflera koncerts Rīgā man patika gluži labi. Tomēr kaut kā laiks gāja, un es viņus vairs neklausos. Ja nu vienīgi Sultans of Swing.

0554 Prefab Sprout – Steve McQueen
Varbūt tāpēc, ka ir pavēls vakars, vai kā savādāk, bet šis iet iekšā kaut kā viegli. Laba skaņa – runā, ka dolbī sebja soround, t.i., Tomass Dolbijs pie šā esot ko darījis.


0556 The Pogues Rum Sodomy & the Lash
Ar Makgovana – ja pareizi atceros viņa vārdu – dziesmām sastapos kaut kad 80-to beigās. Nekas, lustīgi. Tomēr ilgstoši klausīties Pogas negribas. Man toreiz tas bija sava veida apvērsums, jo tā nebija vairs rokmūzika. Veitss un Makgovans, manuprāt, bija vieni no galvenajiem, kas mani noņēma no roka trases un pirmo reizi iemeta tajā neziņā, kurā atrodos arī patlaban.

0557 Kate Bush - Hounds of Love
Tīri labi. Vairs neesmu tik izlepis kā kādreiz.

0558 The Smiths - Meat Is Murder
Nāk atmiņā Dāvids Brunovskis un viņa viesošanās. Mūzika tīri neko; tikai es nepiederu pie šās pasaules. Baidos, ka tā var sanākt teikt par vairumu 80to albumu.

0559 Tom Waits – Rain Dogs
Nuja, ko šeit pateiksi.

560. The Jesus & Mary Chain – Psychocandy
Netīras skaņas elektroroks. Tomēr kaut kas tajā ir. Man ir grūti iedomāties, kā es 1985tajā varētu ko šādu klausīties. Tagad tikai viens komentārs – pārāk skaļi.

561. New Order – Low-Life
Dzīve pēc pankroka? Varbūt. Cauri vijas kaitinošais, monotonais ritms. Riktīgi sūds.

562. Simply Red – Picture Book
Holding Back the Years – izcila dziesma. Vispār Simple Red ir tiešām lieliski momenti. Pārāk maz, lai es viņus iemīlētu, bet dažkārt pietiek pat ar vienu dziesmu.
Vienīgi nekādi nevaru saprast, kas viņiem dzied – vīrietis vai sieviete? Klausoties nešaubīgi liekas, ka sieviete, bet aprakstos visi saka, ka Mick Hucknall esot onkulītis. Dženders odnako.

563. Dexy’s Midnight Runners – Don’t Stand Me Down
Tāds lustīgs. Atsevišķi gabali ārkārtīgi melodiski. Mazliet Sparks virziens.

564. Scritti Politti – Cupid and Psyche 85
Sūds.


1986


565. Elvis Costello and the Attractions – Blood and Chocolate
Visumā man salīdzinoši vienaldzīgs. Battered Old Bird – labs.

566. Afrika Bambaataa and the Soul Sonic Force – Planet Rock – The Album
HipHops – pilnīga huiņa.

567. Beastie Boys – Licensed to III
tā kā pankroks, tā kā hiphops – pilnīgs pizģec.

568. Metallica – Master of Puppets
Pareizi jau laikam būs thrash metal, bet pie sevis to saucu par trash metal – patiesībā ilgāku laiku domāju, ka tā arī ir pareizi. Slavenā blīvās skaņas siena man nekas foršs neliekas. Drīzāk liecina par nespēju atrast kādu riktīgi catchy rifu, kas parauj publiku. No otras puses – kāda man tur daļa – každij po svojemu suma shoģit.

569. The The – Infected
Brīžam vienkārši riebjas, tad liekas, ka viņi tomēr kaut ko domā un meklē. Iespējams, ka tur kaut kas ir. Diemžēl ne priekš manis.

570. Nanci Griffith – The Last of the True Believers
Nu dikti jau mīļi un garlaicīgi.

571. Billy Bragg – Talking With the Taxman About Property
Sasodīti simpātisks.

572. Talk Talk – The Color of Spring
Vispār es popsu sagremoju labāk nekā, piemēram, thrash metal, bet šis nav īsti manējais.

573. Megateth – Peace Sells... But Who’s Buying
Bez komentāriem.

574. Bon Jovi – Slippery When Wet
Ja jau 86tajā jutos šo pāraudzis, tad atliek tikai iedomāties, kā es jūtos tagad.

575. Sonic Youth – Evol
Nē, tas nav priekš manis. Ienīstu netīras krāsas.

576. Slyer – Reing in Blood
Un kā zeme tādus nes?

577. Throwing Muses
Garlaicīgi.

578. Paul Simon – Graceland
Protams, ir jābūt pateicīgiem 1001 grāmatai, ka šis albums nav izlaists kā Pink Floyd Animals. Tomēr mani māc cemme, ka tam nav veltīts atvērums kā Bon Jovi, bet gan tikai puslapītis.

579. Run-DMC – Raising Hell
Ak, šie deklamētāji...

580. XTC – Skylarking
Interesants.

581. Steve Earle – Guitar Town
Neesmu liels country fans, bet šis liekas gluži labs.

582. Bad Brains – I against I
Tiešām bad.

583. Anita Baker – Rapture
Patīkami. Ir lieliski kaut ko tādu paklausīties starp visām tām 80to nelietībām.

584. The Smiths – The Queen is Dead
I know it’s over tagad patīk pat nenormāli, bet, runājot par pārējām lietām, jāsaka, ka man patīk, bet nevaru apgalvot, ka tik ļoti, ka nāktu ģībiens. Ir forši.

585. Peter Gabriel – So
Nu, ko lai te pasaka. Smuks klips, cita starpā, tam Sledgehammer. Vešķ, protams.




1987


586. Anthrax – Among the Living
Murgs kaut kāds.


587. Dinosaur Jr. – You’re Living All Over Me
Nekas prātīgs.

588. Dolly Parton, Linda Ronstadt, Emmylou Harris – Trio
Salds kā mīlestība. Garlaicīgi.

589. Def Leppard – Hysteria
Es vienkārši esmu par vecu.

590. R.E.M. – Document
Īsta draudzība ar REM man nekad nav nodibinājusies. Tomēr es cienu viņus par ļoti daudz lietām.

591. Prince – Sign O’The Times
Kaut kā galīgi neiet iekšā.

0592. The Cult – Electric
Liekas Hard Rock – vulgaris. Varbūt nav pat slikti, bet es – pretēji Olafam – par šo stilu esmu zaudējis katru interesi. Vecums.

0593. Depeche Mode - Music For The Masses
Klausos un pārņem kaut kādas frankenšteiniski mesiāniskas sajūtas, kad gribas domāt par gotikas stilā ieturētu pili, kurā traks profesors spēlē ērģeles sveču gaismā, un plāno, kā atriebties visai cilvēcei.
Ir jau arī smukākas vietas, zināms, bet kopumā – DP nav īsti priekš manis.

0594. The Sisters Of Mercy – Floodland
Ir noteikti pasaulē cilvēki, kas šo klausās un baldē... Bet es – pas.

0595. George Michael - Faith
Kādreiz man šāds muzons likās kā visa ļaunuma sakne. Tagad – tikai statistika.

0596. Husker Du - Warehouse Songs And Stones
Kaut kas tur noteikti ir. Tikai ka uz vecumdienām gribas kaut ko intīmu, skanīgu. Naidīgums un agresivitāte ir cita vecuma iezīmes.

0597. Butthole Surfers - Locust Abrotion Technician
Kaut kāds sviests.

0598. Astor Piazzolla & Gary Burton - New Tango
Cik jauki atkal dzirdēt kaut ko ar “cilvēcisku seju”!

0599. The Smiths - Strangeways, Here We Come
Gan labi, gan ne tik ļoti. 80tajos es viņus ignorēju, jo man viņi tobrīd bija par vieglu. Tagad ieklausos.

0600. Guns N'Roses - Appetite For Destruction
Jā, gans da rouzes, kā teica Krišs. Šausmīgi aizkustinošs žanra apraksts wiki – Hair Rock. Varbūt tāpēc, ka jau labu laiku kā esmu plikpauris, īsti nepavelkos uz šo. Lai arī tieši riebīgi jau viņi nava.

0601. The Jesus And Mary Chain – Darklands
Kā man krita uz nerviem Psychocandy, tā šis absolūti labi iet iekšā, jo palicis melodisks un līdz ar to – baudāms.

0602. Ladysmith Black Mambazo - Shaka Zulu
Kādreiz uz “Saimona viļņa” šo klausījos tīri bieži. Tagad entuziasms nedaudz noplacis.
0603. Laibach - Opus Dei
Kā tur teica Ed. Liepiņš? “Ne Dropo majestozo, bet klusītiņām – sūds”.

0604. Napalm Death – Scum
Crazy.

0605. Sonic Youth - Sister
Drusku tā kā apnicīgi.

0606. The Triffids - Calenture
Interesanti. Liekas tīri labi, bet skan kaut kā pārāk patētiski, varbūt pat didaktiski. Jāatzīstas, ka vārdus neklausījos.

0607. Michael Jackson - Bad
Protams, tā ir īpatnēja sajūta pēc visiem šiem gadiem klausīties šo albumu. Tieši albumu, nevis kaut kādus klipus vai taml.
Secinājums tas pats, kas 29 gadu vecumā – šai mūzikai es esmu par vecu. Man, lūdzu, kaut ko poētisku, kur asaru var notraukt, nevis šādu atsperīgu ritmiņu.

0608. Pet Shop Boys – Actually
Ak, Dievs! Man jau bija piemirsies, ka tādi arī ir bijuši.

0609. U2 - The Joshua Tree
Nekad neesmu bijis baigais U2 fans, bet pēc iepriekšējiem diviem klausos šo un baldēju.

0610. Terence Trent D'Arby - Introducing The Hardline
Žanrs tā īsti nav manējais, bet iekšā iet mīksti.


1988


0611. The Pogues – If I should Fall From Grace With God
Nu, foršs. Kā savulaik Lauva Ļeščenko teica par Boniju ar Emmām – gluži kā zaļumballē.

0612. Leonard Cohen – I’m Your Man
Tāds popsīgs ar sintezatoriem. Atgādina Krisu Lī.
Vispār Koena balsī kaut kas īpašs. Vienmēr.

0613. The Waterboys - Fisherman's Blues
Foršs. Īru folks.

0614. Fishbone - Truth And Soul
Neinteresē.


0615. Everything But Be Girl – Idlewild
Tāds jauks. Melodisks. Lai arī nedaudz apnicīgs.

0616. Living Colour – Vivid
Apnicīgi.

0617. Mudhoney - Superfuzz Bigmuff
Arī garām.

0618. R.E.M. - Green
Dzīve ir tik nopietna lieta, ka no tā var arī nogurt.
Šo varētu ieskaitīt, varētu neieskaitīt. Visu izšķirs acumirklīgs untums.
Tomēr palika ārā.

0619. Happy Mondays - Bummed
Tieši tāpat kā ar iepriekšējo – uz robežas. Vai es nelaižu garām kaut ko būtisku?

0620. The Go-Betweens - 16 Lovers Lane
Arī turpat “počķī” kategorijā.

0621. Cowboy Junkies - The Trinity Session
Negribas jau būt pārāk viegli prognozējamam, bet kur likties, ja liekas OK.
Šī Blue Moon versija vienmēr ir šausmīgi patikusi. Vispār man uz šo gabalu ir “klikšķis”. Kolekcionēju visas iespējamās versijas, bet šis skanējums ir tik bezgala maigs. Varbūt pat par daudz – koncertnieka versija likās labāka.

0622. Tracy Chapman - Tracy Chapman
Interesanti.

0623. My Bloody Valentine - Isn't Anything
Neesmu vēl izaudzis.

0624. Pixies - Surfer Rosa
Garām.

0625. Metallica - ... And Justice For All
Trash.

0626. Dinosaur Jr. – Bug
Pas.

0627. Dagmar Krause - Tank Battles
Varētu jau ieraut divus pusstopus, bet pēc tam uz paģirām filtrēt... bet veselība man viena.



0628. k.d,lang - Shadowland
Patīkami melodisks. Bija jau piemirsies, ka mūzikas var būt vienkārši relaksējošs pasākums.

0629. American Music Club – California
Vietām pat interesanti, bet tomēr – nē.

0630. Morrissey - Viva Hate
Ne-e.

0631. Sonic Youth - Daydream Nation
Apnicīgi.

0632. The Sugarcubes - Life's Too good
Bjorka, protams, cool, bet ko lai dara, ja negribas šo klausīties?

0633. Dwight Yoakam - Buenas Noches From A Lonely Room
Pēkšņi pārņēma sajūta, ka tieku barots ar cīsiņiem.

0634. Jane's Addiction - Nothing's Shocking
Cik gan tas varbūt nogurdinoši.

0635. Public Enemy - It Takes A Nation Of Millions To Hold Us Back
Glābjas, kas var!


1989.


0636. Faith No More - Real Thing
Metālam es gluži vienkārši esmu par vecu. Lai arī daži gabali – kuri viņi nebļaustās – ir forši.

0637. Lenny Kravitz - Let Love Rule
Interesants.

0638. John Lee Hooker - The Healer
Klasika.

0639. New Order - Technique
Elektronika & popss.

0640. Madonna - Like A Prayer
Man vienmēr ir licies, ka viņa ir aktrise, nevis dziedātāja.


0641. Queen Latifah - All Hail The Queen
Hip-hops.

0642. Spacemen 3 - Playing With Fire (1989)
Interesanti, bet bez virzības.

0643. Firehose - Fromohio
Nepārliecina.

0644. Beastie Boys - Paul's Boutique
Šausmas.

0645. The Young Gods - L'Eau Rouge
Lai cik tas jocīgi neizklausītos, kaut kas tajā ir. Žēl, ka ne priekš manis.

0646. John Zorn - Spy vs Spy
Histērisks.

0647. The Stone Roses - The Stone Roses
Tīri nekas vai galīgi nekas. Kas labāk?

0648. Neneh Cherry - Raw Like Sushi
Mjā.

0649. Baaba Maal & Mansour Seck - Djam Leelii
Patiesībā smuki.

0650. Kate Bush - The Sensual World
Un tomēr nē.

0651. The Cure - Disintegration
Atlasīt jau var kuru katru, bet vai es to klausīšos?

0652. 808 State - 808 90
Nē.

0653. Coldcut - What's That Noise
Skuka zeļonaja.

0654. Barry Adamson - Moss Side Story
Par krutu priekš manis.

0655. Aerosmith - Pump
Tik vien ka jūtos vecs.


0656. Pixies – Doolittle
Svešas kaislības.

0657. Bonnie Raitt - Nick Of Time
Simpātisks.

0658. Fugazi – Repeater
Diezgan riebīgs.

0659. Soul ll Soul - Club Classic Vol. One
Ne-e.

0660. De La Soul - 3 Feet High And Rising
nc

0661. Janet Jackson - Rhythm Nation 1814

0662. Jungle Brothers - Done By The Forceas Of Nature
Hip-hops.

0663. NWA - Straight Outta Compton
80tajiem “cienīgs” nobeigums.


Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

Līdakas

Gavēnis

Ogriņš