Karš

  1.  Putins nāk klajā ar “vēstures” interpretāciju: “Ukraina nav valsts, Ukraina ir teritorija. Ukrainas valstiskums iespējams tikai Krievijas sastāvā”.
  2.  Krievija koncentrē pie Ukrainas robežas karaspēku.
  3. Putins tiekas ar Sji Dzjiņpinu Olimpiādes atklāšanas laikā
  4. Putins atzīst “tautas republikas”.

Katrs solis izriet no iepriekšējā, rezultāts bija zināms jau pēc pirmā soļa; trešais atbildēja uz jautājumu “kad?”, bet pēdējais jau bija kā pēdējā nagla zārkā. Ar prātu to visu var saprast, bet noticēt? Godīgi sakot, arī man tas šķita neiespējams scenārijs.

Šorīt pamodos piecos, un blandoties pa Tīmekli, nejauši uzdūros BBC ziņās, ka Kijevā notikuši vairāki sprādzieni. Vai tiešām sākas? Jā, pošlo, pojehalo. Putina draudu pilnā uzruna, kā arī ziņas no “Meduza” – Krievija ir sākusi karu.



Es vienmēr esmu lielījies, ka spēju loģiski domāt, ka krīzē manas spriestspējas pastiprinās (to apliecina dažādi testi, ko veica mana kādreizējā darba vieta), bet šodien es jūtos apstulbis. Tīri mehāniski soļoju pa mežu, un galvā man ir pilnīgs haoss...  Godīgi sakot, es neticu, ka Ukraina spēj pretoties vienlaicīgam uzbrukumam no trīs pusēm. Man šķiet, ka Eiropā neviena valsts nespētu pretoties. Prātā nāk, cik ātri Hitlers okupēja Franciju un daudzas citas valstis 2. Pasaules kara sākumā. Cik ilgi Ukraina noturēsies? Trīs dienas? Jo ātrāk tanku armija tik plašā teritorijā nespēj pārvietoties. Krievi kontrolē Ukrainas gaisa telpu – tātad jebkurš pretošanās punkts tiks iznīcināts no gaisa. Un kas tālāk? Kamēr Kremlī sēž šis jukušais, miera nebūs nekad. Kam Putins uzbruks? Murgs kaut kāds.

Putins draud ar kodolieročiem katram, kas mēģinās iet ukraiņiem palīgā. Es domāju, ka tā viņš draudēs vienmēr – arī nākamo agresiju laikā. Tāpēc vienīgais saprātīgais NATO solis man šķiet aizliegt lidot Ukrainas gaisa telpā. Tas dotu cerību ukraiņiem nosargāt savu valsti, bet Putinam nodotu skaidru atbildi: “Nē!”

 

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

Līdakas

Gavēnis

Ogriņš