500
Atkal šis
vieglais uzsitiens pa pieri, un noskan zvaniņš – es vienmēr piemirstu par
zvārgulīti, ko Ērmanītis ir iekāris durvju ailē. Un kā gan lai atceras šādus
sīkumus, ja ciemoties pie drauga sanāk labi ja reizi pusgadā? Sūds ar to!
Izvelku no somas polšu – mēs šodien svinam. Ko tieši? Nezinu. Draudzību laikam.
Vai arī mūziku. Ir pienācis laiks alkoholiskam vakaram, kura gaitā mēs runāsim
tikai un vienīgi par to.
Es jūtos mazliet
kā nodevējs, jo tāds arī esmu. Kopš mūsu pēdējās tikšanās es neesmu nekā jauna
atradis. Patiesībā arī tam pašam vecajam laiks ir veltīts gaužām maz. Manu
dzīvi aizpilda putriņas, kakaini bērnu autiņi, lielais katls uz gāzes plīts
(mums nav siltā ūdens) un vēl gludināmais dēlis.
Jā, vēl pirms
visa šī ņemtne bija sākusies es Ingrīdu brīdināju, ka man katru dienu ir
nepieciešamas divi stundas sev pašam – grāmatu lasīšanai un mūzikai. Mana
labākā puse tikai pasmaidīja par šādu naivumu manā vecumā. Tomēr reizi gadā vai
pusgadā es izraujos no ikdienas, mēroju ceļu uz Purčiku, kur mitinās Ērmanītis,
un dabonu ar zvaniņu pa pieri, lai pēc tam klausītos mūziku. Gandrīz tāpat kā
kādreiz.
Tādā vai gandrīz
tādā vakarā es iepazinos ar Borisa Grebenščikova (Akvārijs) mūziku. Neteikšu,
ka es uzreiz baigi sāku to mīlēt. Varbūt, ka man traucēja krievu valoda, moška
kas cits, bet tā uzreiz man tā lieta neaizgāja. Vienīgi, ka noticēju šādas
mūzikas iespējamībai, t.i., ka arī milzīgajā Krievijā ir godīgi cilvēki, kas to
lietu dara no sirds.
Pamazām, ļoti
pamazām kļuvu par BG fanu. Labprāt eju uz viņa koncertiem, manā TOP 100 ir
viens viņa albums – īsāk sakot, savu vietu viņš ir iekarojis. Bet vakar man
uznāca tāda idiotiska vēlme uztaisīt Aquarium The Best of... izlasi. Salīdzinoši ātri izskrēju cauri visiem
albumiem un atlasīju kādas 500 dziesmas. Nu, moška bišķi mazāk, bet vispār to
saskrēja baigi čum. Atlasīt no tām kādas 20 labākās ir bezcerīgi. Tāpēc nolēmu
sadalīt tās četros blokos – roķīgās plus dīvainās, krieviskās, jokainās un
uzvarošās.
Varētu likties,
ka šis ir baigi dīvainais sadalījums, bet tā nebūt nav. Vienkārt, es visas
savas izlases veidoju no četriem blokiem – līdzīgi kā dalās daļās klasiskās
simfonijas. Otrkārt, šādas daļas loģiski iezīmējas pašas. Grebenščikovs ir ļoti
daudzveidīgs, bet nevar nepamanīt, ka viena viņam ir “dusmīgā seja”, kas kādreiz
materializējās klasiskajā rokā, bet vēlāk kļuva psihedēliska (Она Может Двигать Собой, Рок-н-ролл мертв, Шумелка). Otra Borisa seja ir krievu tautiskā (Dubrovskij,
Kostroma Mon Amour). Pie šīs man pierast bija visgrūtāk, jo Brežņeva laikos man
burtiski bija muguras smadzeņu līmenī iepotēta nepatika pret krievu tautas
mūziku un visām tām “garmoškām un balalaikām”. Tad Grebenščikovam vēl patīk
pajokot (Kozlodojev, 15 golih bab), un tad vēl tā “uzvarošā” mūzika. Pēdējā,
zināms, ir visdīvainākā – labā ritmā, pozitīvas enerģijas pārpilna, vienkārši
brīnišķīga mūzika (Arigato).
Nu, lūk. Nonācis
pie šādas klasifikācijas, attiecīgi sāku bīdīt kompilācijas. Tās būs trīs, jo
pēdējās divas Grebenščikova “sejas” ir jāapvieno – citādāk pietrūks materiāla.
Šī ir pirmā no izlasēm. Varbūt neieliku te visas labākās dziesmas, jo esmu
drusku noguris no tām – pārāk bieži tās klausos. Nu, kā ir – tā ir.
01 500
02 Афанасий
Никитин Буги (Хождение За Три Моря 2)
03 Сварог
04 Псалом 151
05 Древнерусская
тоска
06 Брат никотин
07 Она Может
Двигать Собой
08 Таможенный
блюз
09 Рок-н-ролл
мертв
10 Человек из
Кемерово
11 Луна успокой
меня
12 Обещанный День
13 Я-Змея
14 Козлы
15 Шумелка
Komentāri
Ierakstīt komentāru