All That Jazz

Jau labu laiciņu ņemos ar džezu. Neatceros, kad tieši man tas stulbums uznāca – liekas pirms kāda mēneša. Viss sākās ar mūzikas klausīšanās paradumu revidēšanu, kas šoreiz ir solis “nepareizā” virzienā tajā nozīmē, ka šeit nebūs runa par vinilu. Es jau kādu laiciņu esmu iekritis vispārējā failu flakiācijā – t.i. FLAC formāta ieviešanā. Esot dikti labs formāts! Nu, cik tas taisnība – grūti spriest. Pilnīgi droši varu apgalvot, ka šis ir izteikti treknāks failu glabāšanas veids – aizņem ievērojami vairāk vietas kā parastais mp3.

Šeptē man aizrādīja, ka, lai nopietni varētu ņemties ar failiem, man ir vajadzīga laba skaņā karte vai DAC, kā daži šo priekšmetu dēvē. Nu, es tad “uz nervu pamata” tādu arī iegādājos. Mans sākotnējais nodoms bija uzlabot failu klausīšanos manās smalkajās hifi austiņās. Tomēr cilvēks domā, bet Dievs dara. Tikko piekabināju jauno skaņo karti pie “ausīm”, pēdējās man nokrita zemē, un sadalījās divi daļās. Man pat samaitājās noskaņojums uz veselu vakaru, jo biju par tām izmetis kādas 180 eiras.

Nu, bet, kad Dievs aizdara vienas durvis, viņš pilnīgi noteikti atdara citas, un man radās “spalvaina” ideja pievienot skaņo karti pie paveca laptopa, ko par smiekla naudu biju atpircis no kantora. Lai arī šis dators patvaļīgi nomigrēja uz desmitajiem logiem – Sīkmīkstais ir sarīkojis īstu sazvērestību! – tomēr kombinācijā ar skaņo karti, ko pieslēdzu pie stiprekļa, es ieguvu visai cienījamu, t.i., es gribēju teikt – klausāmu rezultātu. Turklāt arī filmas failos ieguva jaunu dzīvi, jo arī skaņas kvalitātei te ir sava nozīme. Tagad vairs nespēju to atšķirt no DVD šaibām.

Panākumu iedvesmots, es tam kompim piejūdzu 2TB disku, kur glabājas mans filmu un mūzikas arhīvs, bet uz Ziemas Svētkiem ciemos atbraukušos bērnus, piespiedu uzstādīt labus torentu meklēšanas un savākšanas rīkus – pats tādas lietas nemāku – esmu mazliet par stulbu priekš šādām smalkām izdarībām. Nu, tagad faili sāka plūst plašā straumē, un turpat varēja tikt kopēti, šķiroti, atskaņoti – vispār iestājās stāvoklis, ko krievi sauc par “rajs zemnojs” – vai apmēram tā. Jā, vēl es varu hotswapot pamatdatora otro HDD ar savu “muļķu mediju” datoru, kā es nosaucu to daiktu. Ko gan vēl es varētu vēlēties?

Nu, tad sāku ņemties ar džezu – kā tāds apslimis. Noklausījos kaudzēm albumu, mēģināju saprast, ko es gribu, kāpēc un tamlīdzīgi. Kā jau parasti tādās reizēs, darba gaitā es sapratu, ka es neko nesaprotu, tad to, ka katru dienu esmu cits cilvēks, kuram var būt pavisam atšķirīgas muzikālās preferences salīdzinājumā ar vakardienu, paspēju sevi nolādēt, kāpēc man pietrūkst elementāru zināšanu par mūziku, kas man ļautu veikt “rupjo atlasi” neiesaistot manas smalkās jušanas, un tamlīdzīgi. Īsāk sakot – parastā “staigāšana pa mokām”. Tomēr pa vidu ir bijuši pietiekoši daudz laimes mirkļu (paldies mūzikai!), kā arī ir izveidojies “sausais atlikums”, kas pretendēs uz vietu manā albumu TOP 100.

Sausais atlikums:

1. Bill Charlap 2005 - Plays George Gershwin FLAC
2. Bill Evans 1962 - Empathy FLAC
3. Bud Shank & Bill Perkins - 1958 The Genius of Bud Powell  FLAC
4. Chet Baker and Paul Bley 1985 - Diane FLAC
5. Dexter Gordon 1984 - 'Round Midnight FLAC
6. Gene Ammons - 1965 Angel Eyes FLAC
7. Gerry Mulligan & Astor Piazzolla - 1974 Summit FLAC
8. Jon Hassell 1999 - Fascinoma
9. Kenny Wheeler 1997 - Angel Song FLAC
10. Miles Davis 1970 - Bitches Brew FLAC
11. Milt Jackson & Wes Montgomery 1961 - Bags Meets Wes FLAC
12. Modern Jazz Quartet 1956 - Django FLAC
13. Paul Desmond - 1964 Feeling Blue
14. Stan Getz & Luiz Bonfa - 1963 Jazz Samba Encore FLAC
15. Steve Kuhn 1975 - Trance FLAC


1
Moanin'
2001
Art Blakey & The Jazz Messengers feat. Wynton Marsalis
***
Koncertnieks. Trompete līmenī - kā vienmēr.
2
Empathy
1962
Bill Evans
****
Lieliskas klavieres. Kā pastaiga.
3
The Bill Evans Album
1971
Bill Evans
****
Tāpat lielisks. Drusku domīgāks. Noteikti jānoklausās arī citi.
4
Plays George Gershwin
2005
Bill Charlap
*****
Cita paaudze tās pašas klavieru spēles tradīcijas. Tāpat pasakains saksofons, vispār visi. 5*!
5
The Genius of Bud Powell
1951
Bud Powell
**
Klavieres. Diemžēl nekvalitātīvs ieraksts - skan tukši.
6
California Concert
1986
Bud Shank & Shorty Rogers
***
Dzīvajā. Trompete un Saksofons.Nedaudz tāds k ā vispārīgs, it kā nevērīgs.
7
Bud Shank & Bill Perkins
1958
Bud Shank & Bill Perkins
****
Labs, bet es esmu drusku par slinku tik mundrai mūzikai. Lai gan netrūkst arī sapņaināku vietu.
8
Take It Away
1968
Buddy Rich
***
Baigais bigbends.
9
Mingus Plays Piano
1964
Charles Mingus
**
Rojālists.
10
The Black Saint And The Sinner Lady
1963
Charles Mingus
****
Tiešām īpašs. Kaut kas gan brīžam manī bremzē, bet visumā - šis ir kaut kas īpašs. 4.5*!
11
Bird and Diz
1950
Charlie Parker & Dizzy Gillespie
***
Kaut kas tur ir, bet patlaban vēl par gudru priekš manis - man džezā pagaidām labāk patīk lēns temps un sulīgi toņi.
12
The Best Of Chet Baker Plays
1995
Chet Baker
***
Objekts plašākai izpētei.
13
Complete Jam Sessions
2002
Chet Baker & Charlie Parker
**
14
Diane
1985
Chet Baker and Paul Bley
*****
Gandrīz letarģisks - gluži kā man rakstīts. 5*! Dievīga trompete.
15
Jazz Impressions Of Japan
1964
Dave Brubeck
***
Viņam noteikti ir arī labāki.
16
Round Midnight
1984
Dexter Gordon
****
Interesants šā vārda labākajā nozīmē. Saksofons.
17
Gone With the Wind
1977
Dexter Gordon & Fats Navarro
***
18
Don Byas Quartet
The Complete Paris Recordings 1946-1954
***
19
Out To Lunch!
1964
Eric Dolphy
****
Spokains, bet ar savu smeķi.
20
Concert By The Sea
1956
Erroll Garner
***
21
Dancing on the Ceiling
1964
Erroll Garner
****
tiešām labs rojālis
22
Angel Eyes
1965
Gene Ammons
*****
Dievīgs saksofons
23
Summit
1974
Gerry Mulligan & Astor Piazzolla
****
Tāds omuligs, ar saksofonu un akordeonu (varbūt ermoņikas?). Vnk. kaifs cilvēkam, kas neko daudz no dzīves neprasa. Varbūt drusku par gludu.
24
Blues in Time
1957
Gerry Mulligan and Paul Desmond
****
Saksofons.
25
Brazil, Bossa Nova & Blues
1962
Herbie Mann
***
Flauta
26
Why
2014
Ginger Baker
***
27
Jazz Masters'
1956
Herbie Mann
***
28
Song For My Father
1964
Horace Silver
***
Rojālists.
29
Safari
1954
Horace Silver
***
30
Song For My Father
1964
Horace Silver
***
Laikam tomēr neesmu līdz viņam izaudzis.
31
Horace-Scope
2006
Horace Silver
***
32
Here Comes Freddy
1961
Howard McGhee & Illinois Jacquet
****
Tur kaut kas ir. Pamatā trompete.
33
Jazz Inspiration
Jimmy Smith
****
Hammond orgāns - vešķ
34
Blue Train
1958
John Coltrane
****
Pamazām palieku stulbs.
35
Fascinoma
1999
Jon Hassell
*****
Tompete. Tiešām interesants.
36
Angel Song
1997
Kenny Wheeler
****
Brīnišķīga trompete. Bass.
37
Live at the confuciusrestaurant
1955
Lennie Tristano
***
38
Great Britain's
1952
Marian McPartland And George Shearing
***
39
Max Roach & Clifford Brown
1955
Max Roach & Clifford Brown
***
40
Amandla
1989
Miles Davis
***
41
Bitches Brew
1970
Miles Davis
****
El. ritms
42
Kind of Blue
1959
Miles Davis
****
43
On The Corner
1972
Miles Davis
***
44
The Man With The Horn
1981
Miles Davis
***
45
Decoy
1983
Miles Davis
***
46
Star People
1983
Miles Davis
***
47
Aura
1985
Miles Davis
****
Vienalga - priekš manis par gudru
48
Sketches Of Spain
1960
Miles Davis
***
Galva mežģās.
49
You're Under Arrest
1985
Miles Davis
***
50
Bags & Trane
1959
Milt Jackson & John Coltrane
****
Ksilofons, marimba vai vibrofons - sauc kā gribi, bet mani tas noved līdz ārprātam (pozitīvi). un ja vēl labs saksofons...
51
Bags Meets Wes!
1961
Milt Jackson & Wes Montgomery
*****
52
Django
1956
Modern Jazz Quartet
*****
Ar Milta dalību. Vienkārši elegants.
53
Feeling Blue
1964
Paul Desmond
*****
Viegla melodija. Saksofons.
54
Blues in Time
1957
Paul Desmond & Gerry Mulligan
****
Cool.
55
BEAUTY and the BEAT!
1959
Peggy Lee & George Shearing
***
Kocertnieks, dzied.
56
Karma
1969
Pharoah Sanders
**
57
Portico Quartet
2006
Portico Quartet
***
58
Knee Deep in the North Sea
2007
Portico Quartet
***
Labāks par pirmo.
59
The Definitive Sonny Rollins on Prestige, Riverside, and Contemporary
2010
Sonny Rollins
****
Lielisks. Saksofons.
60
All God's Children Got Rhythm
1957
Sonny Stitt - Bud Powell - J.J. Johnson
****
61
Jazz Samba Encore!
1963
Stan Getz & Luiz Bonfa
*****
Brīnišķīgs - es sirdī esmu pasists uz Bossa Nova.
62
 Live At Maybeck Vol.13
1990
Steve Kuhn
****
Smalks pianists.
63
Trance
1975
Steve Kuhn
*****
Lielisks.
64
Straight, No Chaser
1967
Thelonious Monk
****
Rojālists. Labs saksofons.
65
Thelonious Monk - Thelonious Monk With John Coltrane
1961
Thelonious Monk
***
Koltreins priekš manis ir par gudru.
66
Thick in the South (Soul Gestures In Southern Blue, Vol. 1)
1991
Wynton Marsalis Quintet
***
67
Mysterious Traveller
1974
Weather Report
***

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

Līdakas

Gavēnis

Ogriņš